  • 21. Data: 2010-06-25 11:00:01
    Temat: Re: Sędziowie i prywatyzacja służby zdrowia
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 12:43:43 +0200, Herald napisał(a):

    > Zapłać z 700-800zł czynszu, zapłać za wodę, energię, ogrzewanie.

    To weź sprzedaj ten pałac i kup coś w blokach, jak Cię nie stać.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 22. Data: 2010-06-25 11:06:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Mam inne informacje. Chyba, ze masz na mysli np taki pakiet dla
    > wszystkich obywateli jaki moze w jakims towarzystwie wykupic NFZ dla
    > wszystkich pacjentow? ;P Generalnie, np tu mozna sobie samemy obliczyc
    > skladki ubezpieczen zdrowotnych:
    > https://www.ubezpieczeniaonline.pl/kup/ubezpieczenie
    _zdrowotne/kup_polise/

    > Nawiasem mowiac, sam widzialem, ze w tych niektorych tanich osrodkach,
    > do ktorych trafiaja pacjenci posiadajacy te super-mega ubezpieczenia za
    > 49 zl standard bywa gorszy niz w przychodni na NFZ... Kolejki tez sa
    > dluzsze... Bo masowo ubezpieczyli ale nie sa w stanie takiej ilosci osob
    > obsluzyc.

    Generalnie moje zdanie jest takie, że nie ma co oceniać prywatnego
    rynku zdrowotnego, bo jego po prostu nie ma. Pojawiłby się dopiero po
    zlikwidowaniu NFZ i obowiązkowych składek.

    W chwili obecnej nie wiemy, ile kosztuje leczenie wielu chorób - to,
    że NFZ płaci np. 100 tysięcy za coś, nie oznacza, że to jest rynkowa
    cena czegoś. Cena może być rynkowa, jeśli a/ jest konkurencja b/ są
    klienci skłonni tyle zapłacić. To, że w PRL cenę kilograma mięsa
    określał urzędnik, nie świadczy o tym, że kwota ta miała coś wspólnego z
    ceną.

    Pocieszający jest fakt, że całkowicie prywatna weterynaria działa
    całkiem sprawnie i się rozwija, przynajmniej wiadomo na czym warto się
    wzorować. Co nie oznacza, że każdy weterynarz jest dobry. Ważne jest, że
    pacjenci mają wybór, że rynek wymusza takie ceny, aby pacjentów było
    stać, i że lekarzom opłaca się być lepszymi niż gorszymi. W takim
    przypadku czas wpływa na poprawę jakości.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-06-25 11:10:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 12:46:51 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Czyli - według Heralda - z 900zł da się powyższe zapłacić, ale z
    > 1317zł już nie, bo trzeba stówkę wygospodarować na ubezpieczenie?

    Ale po co pierdzisz "co by było jakby nie było składki zdrowotnej
    obowiązkowej" skoro to jest i będzie jeszcze dłuuuuugo?
    Ja pisałem o sytuacji braku możliwości opłacenia sobie PRYWATNIE polisy
    przez szarego, przeciętnego Polaka. Pryz i tak ustwowym potrącaniu składki
    zdrowotnej.
    Dla dżonsona i kaczana to bez znaczenia - nie odczują tego w portfelach :))
    - wszak są krezusami :))

  • 24. Data: 2010-06-25 11:13:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > przez szarego, przeciętnego Polaka. Pryz i tak ustwowym potrącaniu składki

    Też uważam to za chore, że najpierw państwo zabiera, ale jak ktoś
    poważnie traktuje swoje zdrowie, to musi płacić drugi raz - prywatnie.

    > Dla dżonsona i kaczana to bez znaczenia - nie odczują tego w portfelach :))
    > - wszak są krezusami :))

    Co tylko dowodzi, że pieprzenie jak to ten socjalizm dobrze robi
    biednym to właśnie pieprzenie. Bogaty Leszek Miller swoje wnuczki do
    prywatnej szkoły pośle. Biednego nie stać.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-06-25 11:18:41
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 13:13:18 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Bogaty Leszek Miller swoje wnuczki do prywatnej szkoły pośle. Biednego
    > nie stać.

    I o to biega pane hawranek :)))
    Tyle tylko, że Lechu jest zbyt inteligentny by innych, tych których nie
    stać na "posyłanie wnuczek swoich do prywatnych szkół" nie "opluwać" na
    grupie jak to czynili te dwa ww. osobniki :))

  • 26. Data: 2010-06-25 11:23:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > stać, i że lekarzom opłaca się być lepszymi niż gorszymi. W takim
    > przypadku czas wpływa na poprawę jakości.

    W przypadku weterynarii sprawę bardzo upraszcza fakt, że tam uśpienie
    jest dopuszczalną procedurą... ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 27. Data: 2010-06-25 11:28:50
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-06-25 13:23, januszek pisze:

    > W przypadku weterynarii sprawę bardzo upraszcza fakt, że tam uśpienie
    > jest dopuszczalną procedurą... ;)

    W przypadku państwowej "służby" zdrowia w UE zaczyna też być normą...

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 28. Data: 2010-06-25 11:29:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > stać na "posyłanie wnuczek swoich do prywatnych szkół" nie "opluwać" na
    > grupie jak to czynili te dwa ww. osobniki :))

    Zaraz zaraz, czy ja opluwałem kogoś. Więcej pokazałem, że i z tej
    składki zdrowotnej można mieć nie najgorszą opiekę, (właśnie porównując
    obie), tyle - że właśnie NZOZ z którego korzystam (ma tą zaletę, że jest
    bliżej niż przychodnia w której mam dodatkowe ubezpieczenie wykupione),
    jest prywatną instytucją zbudowaną od podstaw (łącznie z budynkiem).
    Więcej - każdy inny mieszkaniec, korzystający z ubezpieczenia NFZ-u może
    z niej korzystać. Pokazałem, że jednak można. Prywatny NZOZ działa i ma
    się dobrze i darmową usługę taką jaką uzyskałby w państwowej przychodni
    uzyska tam każdy, tylko kwestia jest teko, ze w sposób o wiele bardziej
    cywilizowany. Taki sposób jest wymuszany, bo w okolicy działa kilka
    innych przychodni o podobnych usługach i jeśli któraś wyróżniła by się
    in minus to straciłaby pacjentów. Wiem, że jest wiele miejsc, gdzie tak
    nie ma. No ale to kwestia właśnie odpowiedniej konkurencji.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2010-06-25 11:33:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > W przypadku weterynarii sprawę bardzo upraszcza fakt, że tam uśpienie
    > jest dopuszczalną procedurą... ;)

    To jest niewielka różnica. Po pierwsze w niektórych krajach
    "uśpienie" ludzi też jest możliwe, i nie powoduje to ozdrowienia
    państwowych szpitali. Po drugie uśpienie zwierzęcia odbywa się, jeśli
    choroby nie można wyleczyć, albo leczenie jest zbyt drogie. Tak samo jak
    w przypadku państwowych ubezpieczeń, więc różnicy tu nie ma żadnej.
    Przecież NFZ nie gwarantuje wyleczenia wszelkimi znanymi nowoczesnej
    medycynie sposobami. Nawet w państwowym szpitalu przychodzi taki moment,
    że ubezpieczenie przestaje działać, choć istnieją możliwości
    przedłużenia życia.

    Należy pamiętać, że w obecnym stanie techniki możemy teoretycznie
    przedłużać życie w nieskończoność, pod warunkiem przeznaczania na to
    nieskończonych środków. Coraz częściej przychodzić będzie zatem moment
    decyzji: leczyć dalej, czy nie? Chciałbym, aby taką decyzję w mojej
    sprawie podjęła moja rodzina, a nie pani Kopacz.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2010-06-25 12:08:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Chciałbym, aby taką decyzję w mojej
    > sprawie podjęła moja rodzina, a nie pani Kopacz.

    Albo kilku posłów, z religijnymi klapkami na oczach.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...