  • 1. Data: 2007-09-05 19:43:59
    Temat: Ściąganie na egzaminie...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Własnie było w TV, że gośc wysyłał obraz mikrokamerą na zewnątrz, gdzie był
    inny gość, który rozwiązywał test na prawo jazdy i przy pomocy
    zakamuflowanego zestawu łączności nadawał mu poprawną odpowiedź.

    Podobno sprawa zakończyła się na policji zarzutem z
    Art. 208.
    1. Kto bez wymaganego pozwolenia uzywa urządzenie radiowe nadawcze lub
    nadawczo-odbiorcze podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia
    wolności do lat 2.
    2. Sąd może orzec przepadek urządzeń przeznaczonych lub służących do
    popełnienia
    czynu określonego w ust. 1, chociażby nie stanowiły one własności
    sprawcy.
    3. Sąd orzeka przepadek urządzeń przeznaczonych lub służących do
    popełnienia
    czynu określonego w ust. 1, chociażby nie stanowiły one własności
    sprawcy, jeżeli
    ich używanie zagraża życiu lub zdrowiu człowieka. Przepis art. 195
    Kodeksu
    karnego wykonawczego stosuje się niezależnie od wartości przedmiotów,
    których przepadek orzeczono.

    ale chyba jest też coś takiego, że z jakąs minimalną mocą można
    nadawać w każdym paśmie, kto mnie skieruje do własciwego aktu
    prawnego ?
    Zdaje się niektóre pluskwy nadają w 87,500 - 108,000 MHz

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-09-05 20:56:50
    Temat: Re: Ściąganie na egzaminie...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl>
    napisał w wiadomości news:1qi8wavujtxin.1uvtl3qjvhbx7.dlg@40tude.net...

    > Podobno sprawa zakończyła się na policji zarzutem z

    Dziwny ten zarzut. Ja bym się zastanawiał nad 267 kk (ten facet na zewnątrz
    na pewno nie był osobą uprawnioną do zapoznania się z pytaniami. No i 271
    kk rozumując, że zdający egzamin poświadcza nieprawdę, ze samodzielnie
    rozwiązał test egzaminacyjny.

  • 3. Data: 2007-09-05 21:13:19
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Dziwny ten zarzut. Ja bym się zastanawiał nad 267 kk (ten facet na
    > zewnątrz na pewno nie był osobą uprawnioną do zapoznania się z

    Polemizowałbym. Jak zdawałem kiedyś egzamin, to pytania były jawne,
    bo nawet książki z odpowiedziami wychodziły i nikt z tego problemu nie
    robił. Również sam zdający może przekazywać ich treść dalej.

    > pytaniami. No i 271 kk rozumując, że zdający egzamin poświadcza
    > nieprawdę, ze samodzielnie rozwiązał test egzaminacyjny.

    Zamiast 271 proponowałbym 272.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-09-05 21:32:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Polemizowałbym. Jak zdawałem kiedyś egzamin, to pytania były jawne, bo
    > nawet książki z odpowiedziami wychodziły i nikt z tego problemu nie
    > robił. Również sam zdający może przekazywać ich treść dalej.

    Nie chodzi mi o zapoznanie się z tym, jaka jest treść pytań, tylko o
    zapoznanie się z informacją, które pytania ma dana osoba akurat.

    > Zamiast 271 proponowałbym 272.

    Też może być. może i nawet lepsze faktycznie.

  • 5. Data: 2007-09-06 05:08:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > pytaniami. No i 271 kk rozumując, że zdający egzamin poświadcza
    > nieprawdę, ze samodzielnie rozwiązał test egzaminacyjny.

    poświadczenie nieprawdy to nie wszystko żeby można było mówić o 271
    konieczne jest jeszcze uprawnienie do wystawienia dokumentu
    zresztą testu w ogóle się nie wystawia

    KG

  • 6. Data: 2007-09-06 11:00:40
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Pewne pasma sa do dowolnego wykorzystania bez żadnych pozwoleń. Sprawdź, w
    jakich pasmach nadają Wasze urządzenia i porównaj z:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20071380972

    Skoro nie wymyślili na ściaganie lepszego paragrafu, to można sie tylko cieszyć
    :)

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2007-09-06 11:02:52
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Kamerki zwykle nadją w paśmie 2.4GHz. Możnaby się martwić o ten "zestaw
    łączności".

    > ale chyba jest też coś takiego, że z jakąs minimalną mocą można nadawać w
    > każdym paśmie,

    Absolutnie nie!

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2007-09-07 08:23:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    LukaszS napisał(a) :
    > Kamerki zwykle nadją w paśmie 2.4GHz. Możnaby się martwić o ten "zestaw
    > łączności".

    > Absolutnie nie!

    Bzdury Waść piszesz. Można nadawać na dowolnej częstotliwości do
    800MHz mocą do 20mW.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1162.htm
    § 2.2.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 9. Data: 2007-09-07 09:54:26
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Bzdury Waść piszesz. Można nadawać na dowolnej częstotliwości do 800MHz mocą
    > do 20mW.
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1162.htm
    > § 2.2.

    Nieprawda.

    Raz, że przytoczyłeś nieaktualne rozporządzenie. Jego aktualna wersja z lipca
    jest w linku, który podałem dwa posty wyżej.

    Przeczytaj ten swój paragraf dokładnie. Zwróć uwagę na:
    - "uzgodnione przez organizacje międzynarodowe zakresy częstotliwości"
    - "dla których... zostały wydane świadectwa homologacji...do czasu upływu
    terminu ważności tych świadectw"

    Ponadto 2.4 GHz > 800MHz. Więc nawet w podanym przez Ciebie zakresie się nie
    mieści. Ponadto zobacz na pasmo radia publicznego 88-108 MHz. Tam mozna z moca
    tylko 50nW e.r.p. (aneks nr 13).

    Np. w paśmie lotniczym 108 - 136 MHz nie można wogóle z żadną mocą bez
    pozwolenia.

    --
    Lukasz

  • 10. Data: 2007-09-07 16:07:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    LukaszS napisał(a) :

    > Nieprawda.
    >
    > Raz, że przytoczyłeś nieaktualne rozporządzenie. Jego aktualna wersja z lipca
    > jest w linku, który podałem dwa posty wyżej.

    Fakt. Nie chciało mi się tam klikać, bo za dużo roboty ze
    ściąganiem pdf-a z ISIP-u i otwieraniem w readerze :-)

    > Ponadto 2.4 GHz > 800MHz. Więc nawet w podanym przez Ciebie zakresie się nie
    > mieści. Ponadto zobacz na pasmo radia publicznego 88-108 MHz. Tam mozna z moca
    > tylko 50nW e.r.p. (aneks nr 13).

    No tak. Moja wiedza się przeterminowała. Przepraszam za zamieszanie.

    > Np. w paśmie lotniczym 108 - 136 MHz nie można wogóle z żadną mocą bez
    > pozwolenia.

    Rzekłbym, że nie ma zakazu, ale §2.2 (znowu;-) choć inna ustawa)
    precyzuje:
    "Urządzenia [...] nie mogą powodować zakłóceń w pracy innych
    urządzeń"

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B