    From: "Tomek H." <t...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sasiedzie
    Date: Fri, 27 Dec 2002 10:14:53 +0100

    Uwielbiam takich
    ludzi. Spróbuj sobie wyobrazic ze masz sąsiada majsterkowicza, który od 7
    rano do 22 codziennie wali młotkiem, szura wiertarką itd. Wolno mu? Jasne,
    ze wolno skoro konczy przed 22. Ciekawe, czy byłbys szczesliwy mając
    takiegosąsiada. Generalnie, zasady wspólżycia międzysąsiedzkiego mozna
    sprowadzićdo prostej tezy "nie rób nic, czego nie chciałbyś aby robiono
    tobie".

    to widze ze totalnie nie znasz prawa bo regulamin spoldzielni
    mieszkaniowych mowi:
    "......prowadzenie prac remontowych - tj. uzywanie wiertarki mlotka itp.
    winno sie odbywac od godziny 8.00 do 19.00 za wyjatkiem niedziel i swiat.
    Prace remontowe nalezy organiozowac w taki sposob, by nadmiernie nie
    przedluzaly sie w czasie. Wskazane jest poinformowac sasiadow o zamiarze
    orowadzenia prac remontowych, ktore moga zaklucic warunki mieszkania"

    tak wiec gosc nie moze ani o 7 ani o 22 wiercic. byc moze nie byl bym
    szczesliwy ale moze z drugiej strony gosc musi cos pilnie wykonac. Wydaje mi
    sie ze nie jest to powod zeby sie sadzic. Moze kiedys ja bede musial troszke
    powiercic :-))
    Poza tym mi sie wydaje ze lekko przegielas bo watpie zeby gosc codziennie od
    7- 22 wiercil sobie. Poza tym czy sluchac myzyki np 1 godzine 2 razy w
    tygodniu to jest tak strasznie duzo zeby nie mozna bylo wytrzymac?? Bo tak
    dogadalem sie z moim sasiadem ze w poniedzialek i piatek miedzy 15 a 16
    slucham muzy, napoczatku sie zgodzil a potem dalej mu nie pasowalo. Mowisz o
    wzajemnym wpolzyciu a czy ograniczanie sie do dwa razy w tygodniu nie
    swiadczy o wzajemnym szacunku?? Np ja sie dostosowuje do niego ale on czasem
    tez moglby pojsc na ustepstwo nawet jezeli bedzie mu to przeszkadzac mam
    racje?? na tym chyba polega wzajemne wspolzycie. Procz tego ja nie szpanuje
    glasna muza bo dawno z tego wyroslem ale jak masz kino domowe to sie nie da
    sluchac po cichu :)). Oprocz tego zaden inny sasiad nie zwrocil mi uwagi.