    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąsiadka zalała mi mieszkanie
    Date: Mon, 31 Mar 2003 18:58:35 +0200

    "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> wrote in message news:b69p68> >

    > No to swietnie, ze ktos tu jest tak bardzo na biezaco z orzecznictwem.
    > Pogratulowac tylko.
    > Ale z drugiej strony to dziwne, bo wydaje mi sie, ze zawsze do tej pory
    > takie przypadki byly rozstrzygane w oparciu o 433kc. Czyzby zmiana
    podejscia
    > SN po tylu latach? A moze sie po prostu myle.

    Chyba rzeczywiscie jest to pewna zmiana podejscia. Ja na pewno podnioslem
    brwi jak to przeczytalem, bo przepis wydaje sie byc wrecz skrojony do takich
    sytuacji, ale... SN AFAIR oparl sie na wykladni historycznej i rzymskim
    pochodzeniu przepisu a z drugiej strony chyba argumentowal, ze to bylaby
    zbyt surowa odpowiedzialnosc czy jakos tak.. Nie pamietam juz dobrze (
    mogliby troche mniej tych orzeczen produkowac :-))

    > Tak czy siak, piszacy pozew laik nie musi byc oczytany w orzecznictwie SN,
    > i tak wygra sprawe, jesli bedzie mial racje (przewaznie oczywiscie).

    Jasne.

    > A jaka jest glosa Zolla?

    O ile pamietam ostroznie aprobujaca, ale nie dam glowy.

    Depi.