    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąsiadka zalała mi mieszkanie
    Date: Mon, 31 Mar 2003 18:06:31 +0200

    "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> wrote in message news:b69hn4> >

    > Pani ponosi odpowiedzialnosc za powstala szkode na podst. art. 433 kc

    Uuuu - teraz to Ty nie czytales orzecznictwa SN, który ostatnio stwierdzil,
    ze 433 sie do takich wypadków nie stosuje - musi cos wypasc/wylac/byc
    wyrzucone przez okno w sensie doslownym. Inne przpadki to zwykla
    odpowiedzialnosc na podst. 415. Nie podam Ci sygnatury, ale bylo gdzies na
    poczatku roku - styczniowe OSP? No chyba, ze mi sie przysnilo, czego nie
    moge wykluczyc, szczególnie, ze przelecialem biuletyn SN az do 2001 roku i
    nie znalazlem. No chyba, ze to byl SA, co tez jest mozliwe. A nie, jest, mam
    : OSP nr. 1/2003 - Wyrok Sadu Najwyzszego - Izba Cywilna z dnia 5 marca
    2002 r. I CKN 1156/99; art. 433 k.c.Glosa - Fryderyka Zolla .

    Co do reszty - pelna zgoda.

    Depi.