    From: "Serwiz" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochod skradziony z parkingu strzezonego
    Date: Mon, 7 Oct 2002 14:29:25 +0200

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości:
    > Uwazam, ze pytanie jest sensowne, zwlaszcza jezeli brac pod uwage
    > wczesniejsze wypowiedzi dotyczace wewnetrznych regulaminow parkingow
    > strzezonych - ze niby nie odpowiadaja za powierzony im samochod.
    > Na tej zasadzie, chcialbym wiedziec czy instnieje pojecie parkingu
    > platnego - niestrzezonego, czy tez po prostu jest to wymysl majacy na celu
    > zdjecie z parkingu odpowiedzialnosci za samochod, a nie majacy podstaw
    > prawnych.

    Egzekwowanie odpowiedzialnosci za samochód pozostawiony na parkingu płatnym
    nie strzeżonym jest nie realne. W miastach wydziela się kawałek jezdni na
    pewnym odcinku i juz jest parking płatny nie strzeżony. U mnie w miescie np.
    kwitki parkingowe kupuje się w automatach (1 zł - 1 godz. parkowania) i nie
    wyobrażam sobie sytuacji by sądzić się z "automatem" o to że ukradli
    samochód. Zgadzam się natomiast z faktem że parkingi płatne strzeżone
    powinny odpowiadać za powierzone im samochody zarówno w zakresie kradziezy
    jak i uszkodzenia na miejscu prakingowym. U mnie w miescie na parkingu
    strzeżonym spaliło się 5 samochodów i z tego co pamietam to właściciel
    parkingu "wypiął się" na całą sprawę, było to rok temu i nie wiem jak sprawa
    się skończyła. Nie ma co ukrywać poczucie bezpieczeństwa samochodu na takich
    prakingach jest złudne.

    Pozdrowienia
    Serwiz