    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochod i wady techniczne " ukryte"
    Date: Tue, 12 Feb 2002 13:56:24 +0100

    "Sebastian Dzwig, CZGSA" wrote:

    > W Niemczech może tak jest, ale ten przypadek z tego co zrozumiałem dotyczy
    > tranzakcji zawartej na terenie Polski. Najlepiej przeczytać prawo dotyczące
    > umów kupna-sprzedaży oraz prawa dotyczącego gwarancji i rękojmi.

    To raz jeszcze.
    Firmy sprzedajace samochody w Niemczech uzywaja drukow z tekstem
    ze wylacza sie jakiegolwiek roszczebnia z tytulu rekojmi.
    I nie wyklucza sie, ze samochod ma wady ukryte, ktore sprzedajacy
    podstepnie ukryl.

    I ta szczerosc jest wazniejsza, niz jakiekolwiek zapewnienia.
    Bo czy w koncu malowanie samochodu to nie forma ukrycia wad ?

    A w koncu polski KC jest wzorowany na niemieckim KC, zatem nalezy
    zakladac, ze taki standard obowiazuje/bedzie obowiazywal w Polsce po
    wejsciu do UE.

    Byly juz przypadki sprzedazy nowego samochodu z wadami, ktore zostaly
    ukryte przez malowanie, np. gdy samochod zostal uderzony na parkingu,
    spadl z podnosnika itp.

    Jacek