  • Data: 2019-02-28 23:41:20
    Temat: Re: Sądowa definicja antysemityzmu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.02.2019 o 23:05, A. Filip pisze:

    > Nawet jak sprawa dojdzie do Sądu Najwyższego a potem do Strasburga?
    > Jeden wyrok wszystkiego nie rozstrzygnie ale całkiem sporo może "rozjaśnić".

    Sąd oceni dane działanie. Trochę inne okoliczności i nadal nie wiadomo
    czy jest to antysemityzm, czy nie. Jakaś prawna definicja w mojej ocenie
    by się przydała, bo co raz ktoś wyskakuje z zarzutem takiego działania,
    a w sumie nie wiadomo tak do końca o co chodzi.

    Skoro poseł powziął taką wątpliwość - co w sumie bardzo dobrze o nim
    świadczy - to moim zdaniem raczej należało by zlecić sporządzenie
    stosownej ekspertyzy prawnej, czy nawet powołać jakiś zespół / komisję
    złożoną z prawników i etyków. Zajmą jakieś stanowisko i będzie się
    przynajmniej wiadomo, co wolno, a co nie.

    Przy czym nie do końca rozumiem, co nam ta definicja da. W kodeksie
    karnym, nie mamy przestępstwa "antyseminizmu", natomiast jest kilka
    działań przestępczych związanych z dyskryminacją ze względu na wyznanie:
    art. 118~119 oraz 194~196. Nie za bardzo wiem, co tam może być
    szczególnie niejasnego.