  • 1. Data: 2009-09-14 07:36:07
    Temat: Sąd powołał niewłaściwych świadków - co można zrobić?
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Sprawa jest dość ważna, proszę o pomoc.
    W piśmie procesowym powód zgłosił wniosek o powołanie kilkunastu
    świadków, np. a, b, c ... j, k, l, m. Na rozprawie adwokat powoda
    zgłosił wniosek o powołanie w pierwszej kolejności świadków d i e.
    Adwokat pozwanego sprzeciwił się temu i zażądał powołania świadków j i
    k, argumentując tym, że ich przesłuchanie w pierwszej kolejności
    więcej wniesie do sprawy. Adwokat powoda nie potrafił się
    przeciwstawić i sąd powołał świadków j i k, co spowodowało, że cały
    plan powoda diabli wzięli.
    Pomóżcie, proszę, co można zrobić w takiej sytuacji? Jest bardzo
    ważne, żeby świadkowie d i e zeznawali w pierwszej kolejności, przed
    innymi świadkami.
    MP-B

  • 2. Data: 2009-09-14 07:41:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 00:36:07 -0700, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

    > Pomóżcie, proszę, co można zrobić w takiej sytuacji? Jest bardzo ważne,
    > żeby świadkowie d i e zeznawali w pierwszej kolejności, przed innymi
    > świadkami.

    Koniec, kropka, tego się nie na ani zaskarżyć ani nic.
    Jeśli byłaby obiektywna przyczyna, którą potrafiłbyś uzasadnić, można
    próbować pisać do sądu i wyjaśniać dlaczego uważasz, że świadkowie
    powinni być słuchani w innej kolejności. Ale jeśli tą przyczyną ma być
    tylko wizja lepszego jutra ;-) to nic to nie chwyci.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-09-14 07:45:38
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 14 Wrz, 09:41, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > powinni być słuchani w innej kolejności. Ale jeśli tą przyczyną ma być
    > tylko wizja lepszego jutra ;-) to nic to nie chwyci.

    Adwokat powoda jest z urzędu i nie wykonał poczynionych wcześniej
    uzgodnień. Nic innego nie przychodzi mi do głowy...

    MP-B

  • 4. Data: 2009-09-14 07:47:43
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Może jeszcze to, że świadkowie d i e to kadra menedżerska, a pozostali
    świadkowie, to pracownicy. Zachodzi obawa, że kadra będzie wywierać
    presję na pracownikach. Sprawa w sądzie pracy.

    MP-B

  • 5. Data: 2009-09-14 12:02:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maurycy Piec-Bocheński pisze:

    > co spowodowało, że cały plan powoda diabli wzięli.

    A jaki był plan powoda?

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-09-14 12:29:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 14:02:19 +0200, Johnson napisał(a):

    > A jaki był plan powoda?

    To win the case!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2009-09-14 12:32:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    > A jaki był plan powoda?

    Wygrać sprawę :)
    A że naczalstwo zeznaje w pierwszej kolejności, wobec czego "niższemu
    szczeblowi" wyjaśni się jak mają zeznawać, w jakim kierunku i "o co pytają"
    ;)
    Wiem, wiem ... każdy zeznaje pod przysięgą i tego typu duperele, ma mówić
    prawdę, tylko prawdę i całą prawdę ;)))

  • 8. Data: 2009-09-14 12:53:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A że naczalstwo zeznaje w pierwszej kolejności, wobec czego "niższemu
    > szczeblowi" wyjaśni się jak mają zeznawać, w jakim kierunku i "o co
    > pytają"

    ale z tego co on pisze, to wlasnie on chcial aby naczalstwo zeznawalo w
    pierwsej kolejnosci, a sad na wniosek obrony na pierwszy ogien wzial plotki,
    z tego co zrozumialem to wystepuje on kontra firma

  • 9. Data: 2009-09-14 12:55:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > To win the case!

    No, ok, ale jakie miałby mieć znaczenie kolejność świadków.

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2009-09-14 12:59:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herald pisze:

    > A że naczalstwo zeznaje w pierwszej kolejności, wobec czego "niższemu
    > szczeblowi" wyjaśni się jak mają zeznawać, w jakim kierunku i "o co pytają"
    > ;)

    Nie, no tego o co pytają to idzie sie domyśleć wiedząc o co jest sprawa.
    Jak mają ustawiać świadków to zrobią to niezależnie od kolejności
    przesłuchiwania.

    I z punktu widzenia pracownika zakładając że świadek który nadal pracuje
    powie prawdę jest lekko bezmyślne i naiwne.

    Nie należy również wskazywać takich świadków, co do których nie wiemy co
    powiedzą.

    --
    @2009 Johnson