    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
    Date: Wed, 22 Jan 2003 09:08:50 +0800

    In article <2...@P...DimmuR.Kukulski>, Przemysław 'DimmuR'
    Kukulski wrote:
    > W zeszłym roku kupilem zestaw bezprzewodowy (klawiatura + mysz optyczna). W
    > końcu października się zepsół i zaniosłem go do sklepu. Oddali go do
    > serwisu. Po 9-ciu tygodniach dostałem informację że klawiatrua była zalana
    > zestaw nie zostanie naprawiony (niby klawiatura zalana).

    a była? :)

    > Wg Rozporządzenia Rady Ministrów z 25 czerwa 2002 (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca
    > 2002 poz. 851) wyczytałem w $19 że maja 21 dni kalendarzowych (ponieważ była
    > ekspertyza). 9 tygodni to dużo więcej. Powiedziałem sprzedawcy że jeśli nie
    > znajdzie się inny sposób (zestawu nie da się naprawić o czym wiem na 100%)

    Skąd to wiesz? Kwasem zalałeś? :) Dobra, zakładam że nie zalałeś... MZ
    masz rację. Jeśli przekroczyli termin 21 dni to automatycznie uznali
    reklamacje więc albo muszą naprawić albo wymienić. Kropka. No chyba że:
    1) Ustaliliście inny termin.
    2) Oddałeś z tytułu gwarancji. Czy jak oddawałeś do naprawy wyraźnie
    (pisemnie) zaznaczyłeś że składasz reklamację z tytułu rękojmi? Jeśli nie
    to MZ masz problem.

    > to oddam sprawę do Sądu Konsumenckiego. I teraz nurtują mnie kilka spraw:

    Na SK to się musi zgodzić sprzedawca.

    > 1) Jakie mam szanse na wygranie (mam kopię ekspertyzy wydaną w 9 tygodni po
    > oddaniu - na co też mam dokument)

    Jeśli to rękojmia to MZ duże, ale praktykiem nie jestem.

    > 2) Dowiedziałem sie że pozew powinien zostać przygotowany przez prawnika -
    > ile coś takiego kosztuje i czy można to wliczyć w koszta sądowe?
    [i dalsze]

    Zwróć się do Federacji Konsumentów, mają i włąsnych prawników i
    rzeczoznawców. ZCW nie powinno cię to w takim przypadku kosztować nic.

    --
    Marcin