  • Data: 2003-05-23 21:20:51
    Temat: Re: Sąd Pracy - jak wnieść wniosek?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy Sądy Pracy są wydzielone, czy też po prostu przy każdym Sądzie
    > Rejonowym istnieje jakaś jednostka, która się tym zajmuje?
    > Przypuszczam, że to pierwsze ale chcę mieć pewność. Może ktoś wie
    > gdzie mieści się Sąd Pracy we Wrocławiu?

    Hej!

    Sad pracy to wydzial sadu rejonowego - nie jest wiec wydzielony.
    We Wroclawiu sa 3 sady rejonowe i w zaleznosci od wlasciwosci
    miejscowej sprawy musisz wniesc pozew do odpowiedniego sadu.
    Jezeli sie pomylisz sad przekaze pozew sadowi wlasciwemu.

    > 2. Jak wygląda złożenie wniosku, czy trzeba za to płacić (jakieś
    > opłaty skarbowe itp.)? Jak długo trzeba czekać aby sprawa trafiła na
    > wokandę?

    Pracownik dochodzacy roszczen z zakresu prawa pracy nie ma
    obowiazku uiszczania oplat sadowych (m.in. wpisu co powinno cie
    najbardziej interesowac)

    > 3. Jak wygląda sprawa sądowa? Przypuszczam, że jest to postępowanie
    > czysto administracyjne, bez świadków; czy jest konieczne pojawienie
    > się pozwanego pracodawcy na rozprawie?

    Nie jest to postepowanie administracyjne na pewno. Jest to postepowanie
    sadowe i moze sie toczyc przy udziale swiadkow itp Jezeli
    pozwany pracodawca sie nie pojawi to sad wyda wyrok zaoczny (sa
    jeszcze inne warunki ale nie ma co sie wdawac w szczegoly - sprawdz Kodeks
    Postepowania Cywilnego)

    No coz ...to wszystko.

    Pozdrawiam, Konrad