    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód - kilka pytań.
    Date: Fri, 9 Oct 2009 10:03:17 +0200

    Użytkownik "Lukasz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hamok0$kl4$1@news.onet.pl...

    > Siostra chce się rozwieść z mężem, ma problemy chyba jakieś psychiczne +
    > alkohol dość często wiadomo co robi.

    Niech siostra ograniczy ten alkohol, bo jezcze sad orzeknie jej wine :)

    > 1) Czy skoro nie jest zameldowany, można go "wyrzucić" z domu?

    Najlepiej jak gdzies wyjdzie wystawic rzeczy i nie wpuscic (+ewentualnie
    zmienic zamki).
    A zameldowany gdzie jest?

    > 2) Siostra nie pracuje, jakie są koszty rozwodu? Czy ew. można się ubiegać
    > o zwolnienie jej z kosztów sądowych? I kto płaci i kiedy te koszty sądowe,
    > czy osoba składająca wniosek na początku, czy może po orzeczeniu winy?

    Tu masz:
    http://www.rozwod.pl/index.php?option=com_content&ta
    sk=view&id=53&Itemid=54

    > 3) Co z "podziałem majątku" skoro go właściwie nie ma?

    No to nie ma. Nie wnosic o to.

    > 4) Czy warto gdzieś się udać wcześniej, np. do jakieś poradni? (nie chodzi
    > mi o prawnika)

    Skoro siostra ma problemy z alkoholem, to moze do jakiejs AA :)

    Pozdrawiam
    SDD