    From: " Kroelewicz" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód a darowizny ...
    Date: Wed, 6 May 2009 21:27:44 +0000 (UTC)

    Boch <n...@n...pl> napisał(a):

    > Czy darowizny (...)
    > papiery notabene są na nas oboje ale , darowizny były z strony
    > mojej , od ciotki oraz od rodziców , przedmiotem tych darowizn była ziemia
    > ..
    Możesz nieco jaśniej określić, co jest akcie (aktach) notarialnym? Jeśli jako
    obdarowani wskazani jesteście oboje (Ty i Twoja małżonka) to darowizna
    dokonana została na rzecz obojga Was. Ważne jest dokładne sformułowanie
    darowizny, bo może okazać się, że nieruchomość nie jest w Waszym majątku
    wspólnym, lecz każde z Was ma udział 1/2 we własności nieruchomości już teraz
    w swoim majątku osobistym.

    > Zanim zmieniłem swój stan kawalerski posiadałem oraz posiadam go dalej -
    > samochód czy on też zalicza się do naszego majątku wspólnego .
    Nie zalicza się. Zakładam, że nie ponosiliście szczególnych wydatków na ten
    samochód z majątku wspólnego (np. tuning, poważny remont z udokumentowanymi
    wydatkami z majątku wspólnego/majątku osobistego Twojej żony) więc nie
    powinno być nawet problemów z rozliczeniem nakładów.

    > Czy majątek wspólny to jest ten który razem się dorobiliśmy i on tylko
    > podlega podziałowi
    Nie chcę Ci mieszać w głowie więc sprecyzuj może co masz na myśli pisąc:
    "(...) ten, który razem się dorobiliśmy (...)"

    GK