    From: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwiazanie umowy ze skutkiem natychmiastowym
    Date: Thu, 23 Dec 2004 21:15:17 +0100

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:cqecei$687$1@news.onet.pl...

    > W pierwszej kolejności należy się oczywiście zapoznać z umową. Dopiero
    wtedy
    > można rozważać, czy jej postanowienia są ważne , czy nie. To chyba dość
    > oczywiste. Ty natomiast sugerujesz od początku że treść umowy nie ma
    znaczenia.
    Oczywiście że nie ma znaczenia, gdy korzystamy z bezwzględnie obowiązującego
    przepisu prawa - prawo stanowi, że w sytuacji gdy jedna ze stron nie
    spełnia, druga może wyznaczyć jej termin do spełnienia zaległego świadczenia
    pod rygorem odstąpienia od umowy, a po bezskutecznym upływie tego terminu od
    umowy odstąpić - uregulowanie umowne w kwestii rozwiązania umowy jest bez
    znaczenia, gdyż procedurę taką prawo.

    Strony związane są tym postanowieniem stosownie do treści 56kc - czynność
    prawna wywołuje skutki wyrażone w ustawie

    ustawa stanowi jak stanowi w art.491 i 492 kc

    zauważ różnicę między wypowiedzeniem umowy art.365(1)kc, a odstąpieniem od
    umowy w trybie 491 i 492 kc, w związku z pewnymi przesłankami tam
    określonymi - strona nie wywiązuje się ze zobowiązań.

    z konstrukcji odstąpienia od umowy można skorzystać zawsze, bez względu na
    to, jaka jest umowy treść (uzasadnienie już podałem)

    > Prowadzimy dość pustą dyskusję o rzeczach oczywistych.
    moim zdaniem po prostu nie widzisz różnicy między wypowiedzeniem umowy a
    odstąpieniem od umowy

    p.
    W,