  • Data: 2007-08-06 07:58:06
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prace na 4-5mcy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 17:38:41 +0200, Gabriel napisał(a):

    > Czyli pracodawca nie moze zwolnic ale pracownik moze odejsc?

    To nie jest takie proste. Są mi znane wyroki sądów dotyczące problemu
    skrócenia/wydłużenia okresu wypowiedzenia względem wartości kodeksowej.
    Według twojego rozumowania powinno to skutkować możliwością skrócenia
    wypowiedzenia przez pracownika lub wydłużenia przez pracodawcę. Sądy
    uznaja jednak, że zapis o takim skróceniu lub wydłużeniu jest jednym
    zapisem i albo w całości obowiązuje albo nie. W każdym wypadku trzeba
    oceniać czy właśnie tak czytany w całości zapis był korzystny
    dla pracownika w momencie podpisywania umowy.