  • 1. Data: 2007-03-25 06:55:35
    Temat: Rozwiązanie umowy a likwidacja zakładu
    Od: MM <m...@s...pl>

    Jak należy rozpatrywać sytuację kiedy pracownik zatrudniony na czas
    określony (w umowie brak klauzuli o możliwości wypowiedzenia umowy)
    otrzymuje ustną informację od pracodawcy, że z dniem 01.04. następuje
    likwidacja zakładu pracy i nie wypowiada pisemnie tej umowy o pracę ?

  • 2. Data: 2007-03-25 07:38:03
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy a likwidacja zakładu
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 08:55:35 +0200, MM napisał(a):

> [...]
    > otrzymuje ustną informację od pracodawcy, że z dniem 01.04. następuje
    > likwidacja zakładu pracy i nie wypowiada pisemnie tej umowy o pracę ?

    Należy przypuszczać, że albo zamierza przenieść pracownika do innego
    zakładu (ew. w trybie art. 23(1) kp), albo umowa będzie wygasała.
    Jaki to rodzaj pracodawcy?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2007-03-25 13:33:34
    Od: MM <m...@s...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Należy przypuszczać, że albo zamierza przenieść pracownika do innego
    > zakładu (ew. w trybie art. 23(1) kp), albo umowa będzie wygasała.
    Nie zamierza przenosić. Po prostu likwiduje działaność gospodarczą. A
    umowa jest zawarta do końca tego roku.

  • 4. Data: 2007-03-25 19:33:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > albo umowa będzie wygasała.

    A niby jak?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-03-25 19:34:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MM napisał(a):

    > Po prostu likwiduje działaność gospodarczą. A
    > umowa jest zawarta do końca tego roku.

    Zgłaszasz cały czas gotowość do pracy a on ci płaci.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 6. Data: 2007-03-27 06:09:31
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 21:33:19 +0200, Johnson napisał(a):

    > A niby jak?

    OK, nie doczytałem 63(2) kp.
    Aczkolwiek przypominam sobie orzeczenie SN o wygaśnięciu umowy o pracę
    per factiam concludentiam ;-)

  • 7. Data: 2007-03-27 06:13:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > per factiam concludentiam ;-)

    To nadal nie będzie "wygaśnięcie". Wtedy będzie porozumienie stron.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 8. Data: 2007-03-27 11:35:26
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 08:13:32 +0200, Johnson napisał(a):

    > To nadal nie będzie "wygaśnięcie". Wtedy będzie porozumienie stron.

    Nie, nie - tam chodziło o to, że pracodawca "porzuca" pracownika a
    pracownik nic z tym nie robi. I SN raz - bo chyba nigdy więcej - przyjął,
    że mogło przez to dojść do rozwiązania stosunku pracy.

    Oczywiście, w takiej sytuacji że co do zasady stosunek pracy trwa, chyba
    że pracodawca go wypowie bądź przekaże pracowników w trybie 23(1) kp do
    innego pracodawcy, a jeśli nie - to pracownik powinien postąpić jak Ty
    radziłeś wcześniej.

  • 9. Data: 2007-03-27 12:08:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Nie, nie - tam chodziło o to, że pracodawca "porzuca" pracownika a
    > pracownik nic z tym nie robi. I SN raz - bo chyba nigdy więcej - przyjął,
    > że mogło przez to dojść do rozwiązania stosunku pracy.

    Toż właśnie to będzie porozumienie stron :)
    Pracownik składa oświadczenie woli ("dorozumiane") że już nie ma zamiaru
    kontynuować stosunku pracy, a pracodawca w sposób "dorozumiany" je
    przyjmuje.

> [...]
    > że pracodawca go wypowie bądź przekaże pracowników w trybie 23(1) kp do
    > innego pracodawcy, a jeśli nie - to pracownik powinien postąpić jak Ty

    To nie tam sama sytuacja. W mojej radzie była jeszcze "gotowość do pracy".
    Gdy nie ma gotowości do pracy stosunek pracy rozwiązuje się za
    "dorozumianym" porozumieniem stron :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-03-27 12:16:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > Pracownik składa oświadczenie woli ("dorozumiane") że już nie ma zamiaru
    > kontynuować stosunku pracy, a pracodawca w sposób "dorozumiany" je

    No i odwrotnie również :) [po dokładniejszym przeczytaniu kazusu ;) ]

    Pracodawca w sposób dorozumiany wyrażą wole (propozycję) rozwiązania
    stosunku pracy a pracownik w sposób dorozumiany ją przyjmuję

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com