    From: "mohawk" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy
    Date: Mon, 10 Jun 2002 18:43:42 +0200

    witaj z mojej wiedzy a pracuje w kadrach -co do odprawy 3 miesięcznej to
    zalezy od przepisów wewnętrznych zakładu, a jesli nie ma takich to 3
    miesięczna odprawa, choc tego nie jestem pewna

    Co do 2 punktu to wygląda tak -to wiem na pewno : Jesli pracodawca zgodzi
    sie na to aby Twoja żona przerwała wychowawczy i wróciła do pracy, to po
    rozwiązaniu stosunku pracy poprzedzone wypowiedzeniem moze zarejstrować sie
    w Urzędzie pracy i pobierac zasiłek przez okres -6 miesięcy ,1 roku lub 18
    miesięcy zależy od stopy bezrobocia w powiacie w którym mieszkacie-. Jesli
    nie przerwie wychowawczego i otrzyma wypowiedzenie na wychowawczym to po
    okresie wypowiedzenia traci Ona prawo do urlopu wychowawczego i z dniem
    zakończenia wypowiedzenia idzie do pracy po swiadectwo pracy lub jej przesle
    pracodawca pocztą i musi sie zarejstrować w Urzędzie pracy następnego dnia
    najlepiej bo juz nie ma prawa do wychowawczego i nie moze do niego wrócic
    chyba ze znajdzie jakąś prace to moze sie starac u 2 pracodawcy. Dla mnie
    to jest czytelne ale podam CI przykład
    Np Twoja zona jest na wych od 1.01.2001 do 31.12.2003r Pracodawca wysyła jej
    wypowiedzenie któr Twoja zona otrzymuje 28.06.2002r. z trzymiesiećżnym
    okresem wypowiedzenia, Wypowiedzenie kończy sie 30.09.2002r. wiec od
    01.10.2002r jest bezrobotną a nie na wychowawczym

    Jakby co to pytaj na razie ŻONA ARTURA