  • Data: 2009-03-16 19:01:30
    Temat: Re: Rozwiazanie spoldzielni mieszkaniowej
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino pisze:

    > Jakaś podpórka w przepisach, że do zmiany właściciela nieruchomości nie
    > jest wymagany akt notarialny?

    Forma aktu notarialnego jest wymagana dla umowy zobowiązującej do
    przeniesienia własności nieruchomości (art. 158 KC).
    W wypadku opisanym przez wątkodawcę dochodzi ex lege do przekształcenia
    spółdzielczego prawa własnościowego w prawo odrębnej własności. Podstawą
    jest cytowany przeze mnie przepis ust. o spółdzielniach mieszkaniowych.

    pozdrawiam
    kuba