    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozdzielność majątkowa + testament- czy wystarczy?
    Date: Tue, 02 Mar 2010 11:29:04 -0600

    Michal_Ko wrote:

    > Dzięki za poradę... Zastanawia mnie tylko jedno- hipotetyczna sytuacja:
    > * Jedno z małżonków odchodzi z tego świata, rozpoczyna się proces
    > spadkowy... Czy drugie z małżonków nie będzie miało prawa do jakiejś
    > części spadku, pomimo spisanego testamentu?

    do czesci spadku nie, ale nie pozbawia go to prawa do zachowku, czyli
    rekompensaty finansowej tego co by dostal ale nie dostal.

    bez testamentu calosc twojego majatku zostalaby podzielona pomiedzy
    dziecki i zone.
    Z testamentem majatek dostanie dziecko, a zona bedzie miala prawo
    upomniec sie u dziecka o zachowek (polowa wartosci tego czego nie
    dostala, w gotowce).

    > * Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że obydwa mieszkania zostały wpisane
    > do ksiąg wieczystych dopiero po ślubie

    ale nabyte przed slubem.

    > Czy w takim razie same testamenty wystarczą?

    moim zdaniem tak, z tym, ze o szczegolach to mozna rozmawiac wtedy jak
    sie zna szczegoly.
    Za stowe wiekszosc prawnikow po obejrzeniu dokumentow na takie pytanie
    ci odpowie. Notariusz tez bedzie wiedzial o co chodzi.
    Mozesz jak najbardziej od notariusza wziac zaproponowana przez niego
    tresc testamentow i zaniesc je do prawnika zeby sobie obejrzal.