    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozdzielność majątkowa + testament- czy wystarczy?
    Date: Tue, 02 Mar 2010 11:07:47 -0600

    Michal_Ko wrote:
    > Sytuacja jest (mam nadzieję, szczególnie dla głów prawniczych) dość prosta:
    >
    > Warunki:
    >
    > - Małżeństwo zawarte około 3 lata temu
    > - Każde z małżonków posiada po jednym dziecku (dorosłym) nie z tego związku
    >
    > - Mąż posiada wraz z własnym synem (75:25): Mieszkanie, Działkę, Dom w
    > fazie wykończenia. W księgach wieczystych widnieją mąż oraz syn.
    > - Żona posiada: Mieszkanie, widnieje w księdze wieczystej
    >
    > - W chwili obecnej nie jest podpisana rozdzielność majątkowa (nazywana
    > też "intercyzą"- o ile się nie mylę)
    >
    > Żądany cel: Skuteczne prawne usankcjonowanie tego iż:
> [...]

    testamenty wystarcza.
    Wez ten email do notariusza, to mu wystarczy, zrobi co trzeba.
    intercyza co do istniejacego majatku niewiele zmieni, bo i tak jest
    majatkiem oddzielnym kazdego z was.
    Jedynie co do majatku ktorego dorabiacie sie po slubie zmieni proporcje
    co jest czyje w razie dziedziczenia. np. oszczednosci na koncie.
    Nie widze potrzeby.