  • 1. Data: 2005-04-05 17:01:48
    Temat: Rozdzielność majatkowa,długi,zameldowanie
    Od: "j...@w...pl" <n...@o...pl>

    Witam
    Sytuacja jest następująca.Pogodziłam się z mężem.Mamy rozdzielność
    majatkowa,lecz nie mamy rozwodu.Chcemy być razem.Mąż ma kolosalne długi,ale
    chcę abyśmy mieszkali razem.Nie podejmie pracy jeżeli nie będzie
    zameldowany,lub jak mu powiedzieli nie poda miejsca zamieszkania.Jeżeli zgodzę
    się na to aby podał mój adres to mogę spodziewać się wizyt komornika,poborcy
    itp.osób.Co mam zrobić? Jak chronić mój własny dorobek i dzieci?
    Proszę o poważne rady.Nadmienie że długi powstały w wyniku poważnych kradzieży
    i w wyniku niezapłacenia należności za sprzedane usługi i towar.W obu
    przypadkach pieniądze sa nie do odzyskania.Umorzenia
    śledztw,przedawnienia ,upadłośc firm.

    Dziękuję ,pozdrawiam-Joanna

  • 2. Data: 2005-04-05 19:09:02
    Temat: Re: Rozdzielność majatkowa,długi,zameldowanie
    Od: "j...@w...pl" <n...@o...pl>

    > Witam
    :) czy nikt nie może mi doradzić?

    pozdrawiam Joanna

  • 3. Data: 2005-04-05 21:19:34
    Od: "pmozczsai" <p...@p...onet.pl>

    nie wierz chłopu,
    pogodził się bo chce meldunku,

    pzdr
    i.

  • 4. Data: 2005-04-06 04:44:53
    Od: "j...@w...pl" <n...@o...pl>

    > nie wierz chłopu,
    > pogodził się bo chce meldunku,

    Dzięki,ale prosiłam o poważne rady.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-04-06 06:28:14
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 5 Apr 2005 19:01:48 +0200, j...@w...pl naskrobał(a):

> [...]
    > i w wyniku niezapłacenia należności za sprzedane usługi i towar.W obu
    > przypadkach pieniądze sa nie do odzyskania.Umorzenia

    zależy od tego kto te długi wygenerował (jaka forma prawna DG ) i kiedy.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-04-06 13:40:39
    Od: "Jacek \(JJ\)" <s...@p...pl>

    Wizyty komornika mozesz sie w takim przypadku spodziewac napewno, natomiast
    do czego ta wizyta bedzie sie sprowadzac to juz zalezy od rozumnosci
    komornika na ktorego trafisz.
    Komornik rozumny, przyjmie do wiadomosci, ze maz nie posiada zadnego majatku
    i nic co w domu nie nalezy do niego, spisze protokol i sprawe umorzy po
    jakims czasie. jednak pewnie za pare lat znow jakis wierzyciel zawnioskuje o
    ponowne wszczescie postepowania i wizyta sie powtorzy z tym ze nie
    koniecznie musi to byc ten sam komornik.
    Niestety sa tez komornicy mniej, lub nawet bezrozumni, lub inne jeszcze
    gorsze odmiany i tacy moga przyjsc, zajac co sie da i jesli nie uzyskasz od
    wierzyciela zwolnienia zajetych rzeczy, to bedziesz musiala o to zwolnienie
    walczyc w sadzie. Jesli w sadzie nie udowodnisz, ze zajety majatek nalezy do
    Ciebie to komornik bedzie mial prawo sprzedac to co zajal.
    Walka w sadzie o zdjecie zabezpieczenia niesie za soba koszty, chcoiazby
    wpisu, jesli sie nie mysle jest to 8% wartosci zajetego majatku od
    pierwszych 10tys zl i 7% od tego co ponad 10 tys zl. Trwa to tez nie tydzien
    i nie dwa ale przynajmniej w miesiacach trzeba liczyc. Nie wspomne juz o
    przypadku gdy bedziesz potrzebowala prawnika do niektorych rzeczy, wtedy
    koszty rosna w zaleznosci o tego czy to adwokat czy radca prawny i jakiej
    klasy.

    Najlatwiej wiec nie meldowac go u Ciebie, ale jak juz musisz to w
    pesymistycznej wersji nakombinujesz sie duzo, stracisz troche nerwow i kasy,
    ale wyjdzie na twoje jak bedziesz sprytna.
    pozdr
    Jacek JJ

  • 7. Data: 2005-04-06 20:05:28
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2005 15:40:39 +0200, Jacek (JJ) naskrobał(a):

> [...]
    > pesymistycznej wersji nakombinujesz sie duzo, stracisz troche nerwow i kasy,
    > ale wyjdzie na twoje jak bedziesz sprytna.

    1. naucz sie właściwe cytować i ciąć cytaty
    2. w tej sprawie niewiele ma do rzeczy komornik a to kto zaciagał
    zobowiązanie i kiedy.

  • 8. Data: 2005-04-06 20:50:17
    Od: "joannaWytnijto@plwytnij" <n...@o...pl>

    > 2. w tej sprawie niewiele ma do rzeczy komornik a to kto zaciagał
    > zobowiązanie i kiedy.
    Dzięki za ospowiedzi i odpowiadam.Długi zaciągnął mój mąż po
    rozdzielności .Powstały na skutek kradzieży i nie płaceniu przez
    zamawiających.Wiadomo co się wtedy dzieje,tylko cwaniak potrafi spaśc na
    cztery łapy.
    Dzisiaj właśnie mąż mógł podjąć pracę.Przedstawił swoją sytuację i doradzono
    mu żeby się nie meldował a tylko podał adres zamieszkania dla celów
    podatkowych i ZUS.Podobno to różnica.Faktycznie zamieszkujemy teraz razem od
    01.04 a wszystko co sie znajduje w mieszkaniu i samo mieszkanie jest moja
    własnościa z odrebnego majatku(spadek)a zameldowana jestem z moimi rodzicami i
    dziecmi.Pracodawca doradzi mu aby zatrudnił się na 1/4 etatu czyli poniżej
    średniej kraj. i to nie będzie podlegało zajęciu.Wiadomo-na prawników nas nie
    stać.W końcu ,czy komornik może przekroczyć próg jak nie będzie zameldowany?

    Joanna

  • 9. Data: 2005-04-07 23:11:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 6 Apr 2005 22:50:17 +0200, joannaWytnijto@plwytnij naskrobał(a):

> [...]
    > rozdzielności .Powstały na skutek kradzieży i nie płaceniu przez
    > zamawiających.Wiadomo co się wtedy dzieje,tylko cwaniak potrafi spaśc na

    zadłużenie 'męża' było przez DG w jakiej formie prawnej? Jednoosobowa
    działąlność czy spółka osobowa/ kapitałowa

> [...]
    > stać.W końcu ,czy komornik może przekroczyć próg jak nie będzie zameldowany?

    jeżeli faktycznie mąż odpowiada za długi fizycznie to pytanie czy
    1. Dłużnik wiedział o rodzielności majątkowej ?
    2. Był sądowny podział majątku?

  • 10. Data: 2005-04-08 14:02:40
    Od: "j...@w...pl" <n...@o...pl>

    > zadłużenie 'męża' było przez DG w jakiej formie prawnej? Jednoosobowa
    > działąlność czy spółka osobowa/ kapitałowa
    Działalność jednoosobowa

    > 1. Dłużnik wiedział o rodzielności majątkowej ?
    > 2. Był sądowny podział majątku?
    1.A czy wierzyciel(w momencie np.sprzedaży towaru-kontrahent)pyta o takie
    sprawy? Z tego co ja wiem to nie pyta.
    2.Mamy rozdzielność majątkową sporządzoną notarialnie.W momencie podjęcia
    decyzji o rozdzielności adwokaci(2) przekonywali nas, że sądownie nie ma
    potrzeby tego załatwiać.Wystarczy notariusz i tak zrobiliśmy.

    Joanna