    From: "Szymon" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozdzielność majątkowa.
    Date: Tue, 16 May 2006 08:01:04 +0200

    > Czyli, krótko mówiąc, jeśli nie chcecie, aby z pensji żony potrącano
    > długi, musicie wszystkim wierzycielom przedstawić tę umowę ZANIM
    > rozpocznie sie egzekucja należności.

    A co w związku z nowelizacją art. 41 kro - czyli że odpowiedzialność
    małżonka istnieje tylko jeśli małżonek wiedział o czynności powodującej
    dług?
    No i idąc za ciosem art. 787 kpc, że wierzyciel musi udowodnić małżonkowi,
    że na taką czynność się godził?

    Jak rozumuję - za długi powstałe przed zawarciem związku małżeńskiego z
    ustawową wspólnotą małżonek nie odpowiada swoim majątkiem odrębnym.
    Za długi powstałe w 2005r. w czasie trwania małżeństwa małżonek nie
    odpowiada majątkiem wspólnym ani odrębnym jeśli nie godził się na czynności
    powodujące dług.
    Za długi powstałe po ustanowieniu rozdzielności majątkowej małżonek nie
    odpowiada majątkiem wspólnym ani odrębnym.

    Takie pytanie poboczne w kwestii wynagrodzenia za pracę. Czy w czasie
    trwania wspólnoty majątkowej wynagrodzenie małżonków przelane na konto jest
    majątkiem wspólnym, a przyszłe wynagrodzenia niewypłacone odrębnym? To tak w
    kontekście komornika i zajmowania środków na rachunku bankowym a przyszłych
    wypłat wynagrodzeń przez pracodawcę.

    Bo po ustanowieniu rozdzielności majątkowej rozumiem wynagrodzenia małżonków
    wypłacone/przyszłe to już majątek odrębny, mam rację?

    Pozdrawiam
    Szymon