  • 1. Data: 2004-04-15 14:03:08
    Temat: Rozczenia do domeny
    Od: "Virus" <a...@z...pl>

    witam
    dwa lata temu zarejestrowalem sobie (i dla siebie) domene. Dla przykladu
    powiedzmy S45.pl. Obecnie, pewna firma tworzy jakis projekt z taka nazwa (sama
    zas nazywa sie inaczej, np. jabuszko s.a. W Urzedzie Patentowym zastrzegli
    nazwe s45 (kilka miesiecy temu). Zarejstrowali nazwe s45.com.pl i przyszli do
    mnie mowiac "chcemy s45.pl". Robia to delikatnie i kulturalnie (proponuja
    odkupienie). Oczywiscie rozmowy sie przeciagaja ze wzgledu na wycene. Pytanie
    jednak moje jest takie. Czy w razie "zerwania" rozmow moga ja przejac na drodze
    sadowej? Dla ulatwienia powiem ze usługę ktora ja swiadcze pod ta nazwa jest
    zblizona do tego samego co beda robic i oni....

    pozdrawiam
    virus

  • 2. Data: 2004-04-15 14:48:21
    Temat: Re: Rozczenia do domeny
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Virus" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > zblizona do tego samego co beda robic i oni....

    nie ;) a ty nie musisz im jej sprzedac, oni moga sobie wyceniac do bolu a ty
    mozesz im zaspiewac swoja cene i albo zaplaca i beda mieli, albo nie zaplaca
    i nie beda mieli, powiem wiecej, nawet jakbys zartejestrowal ta domene jak
    oni juz zasrzegli ta nazwe, tez nie mieli by do niej zadnego prawa

    jesli chodzi o domeny obowiazuja dwie zasady, kto pierwszy ten lepszy a
    druga nie wolno w zadnym wypadku pod ta domena udostepniac uslug czy towarow
    podszywajacych sie pod firme o danej nazwie, odczytywane jest to jako
    nieuczciwa konkurencja i mozesz ja stracic i miec problemy

    takze jak ich wycena ci nie bedzie pasic mozesz zaspiewac swoja cene,
    oczywiscie jesli chcesz ja sprzedac, jesli nie to nie zabiora ci jej w zaden
    sposo, chyba ze jak pisalem zaczniesz sie pod nich podszywac

    przerabialem ten temat jakis czas temu

  • 3. Data: 2004-04-15 15:11:37
    Od: "virus" <a...@z...pl>

> [...]
    > i nie beda mieli, powiem wiecej, nawet jakbys zartejestrowal ta domene jak
    > oni juz zasrzegli ta nazwe, tez nie mieli by do niej zadnego prawa

    no nie dokonca sie z Toba zgodze
    looknij http://www.arbitraz.pl/orzecznictwo_polska.html i orzeczenie w sprawie
    domeny mcquay.pl.

> [...]
    > podszywajacych sie pod firme o danej nazwie, odczytywane jest to jako
    > nieuczciwa konkurencja i mozesz ja stracic i miec problemy

    tak, tylko wlasnie zaznaczylem ze robimy prawie to samo. Jedyna roznica miedzy
    nami (oczywiscie procz kabptalu zakladowego:)) to taka ze ja mam domene a oni
    prawo do nazwy (urzad patentowy).

> [...]
    > oczywiscie jesli chcesz ja sprzedac, jesli nie to nie zabiora ci jej w zaden
    > sposo, chyba ze jak pisalem zaczniesz sie pod nich podszywac

    jak dawno temu? po 18 grudnia 2002 zmienil sie regulamin NASK'u w sprawie domen.
    Powstal Sad Polubowny (Arbitrazowy) i to on mowi "oddac" albo "nie oddawac"

    pozdr
    virus

  • 4. Data: 2004-04-15 15:58:26
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "virus" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

    pod koniec zeszlego roku mialem sprawe o ktorej pisalem, ktos
    zarejestrowal domeny, i podszywal sie pod firme w ktorej pracuje,
    rozmawialem wtedy i z naskiem i z sadem arbitrazowym i z prokuratura,
    wszyscy zgodnie twierdzili to co napisalem, sad arbitrazowy nie odbierze
    ci domeny jesli uzytkujesz ja zgodnie z regulaminem i nie podszywasz sie
    pod firme korej nazwa jest domena, szczegolnie w twoim wypadku kiedy nazwa
    powstala dlugo po zarejestrowaniu domeny

    nawet w moim wypadku ewidentnego naruszenia prawa, nie bylo to takie
    oczywiste ze dostane domeny o ktore mi chodzilo, na szczescie domeny
    zarejestrowal jakis malolat ktory chcial na nich zarobic i po postraszeniu
    sprawa karna sam je oddal grzecznie

  • 5. Data: 2004-04-15 16:09:11
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    virus wrote:

    > no nie dokonca sie z Toba zgodze
    > looknij http://www.arbitraz.pl/orzecznictwo_polska.html i orzeczenie w
    > sprawie domeny mcquay.pl.

    Sytuacja jest IMHO troche inna, bo pozwany byl najpierw dealerem skarzacego
    wiec wzajemne relacje byly lekko inno i inne mogly byc pobudki. Masz
    podobna sytuacje?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin