    From: "szerszen" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozczenia do domeny
    Date: Thu, 15 Apr 2004 16:48:21 +0200

    Użytkownik "Virus" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:4207.000000e8.407e961b@newsgate.onet.pl...
    > witam
    > dwa lata temu zarejestrowalem sobie (i dla siebie) domene. Dla przykladu
    > powiedzmy S45.pl. Obecnie, pewna firma tworzy jakis projekt z taka nazwa
    (sama
    > zas nazywa sie inaczej, np. jabuszko s.a. W Urzedzie Patentowym zastrzegli
    > nazwe s45 (kilka miesiecy temu). Zarejstrowali nazwe s45.com.pl i przyszli
    do
    > mnie mowiac "chcemy s45.pl". Robia to delikatnie i kulturalnie (proponuja
    > odkupienie). Oczywiscie rozmowy sie przeciagaja ze wzgledu na wycene.
    Pytanie
    > jednak moje jest takie. Czy w razie "zerwania" rozmow moga ja przejac na
    drodze
    > sadowej? Dla ulatwienia powiem ze usługę ktora ja swiadcze pod ta nazwa
    jest
    > zblizona do tego samego co beda robic i oni....

    nie ;) a ty nie musisz im jej sprzedac, oni moga sobie wyceniac do bolu a ty
    mozesz im zaspiewac swoja cene i albo zaplaca i beda mieli, albo nie zaplaca
    i nie beda mieli, powiem wiecej, nawet jakbys zartejestrowal ta domene jak
    oni juz zasrzegli ta nazwe, tez nie mieli by do niej zadnego prawa

    jesli chodzi o domeny obowiazuja dwie zasady, kto pierwszy ten lepszy a
    druga nie wolno w zadnym wypadku pod ta domena udostepniac uslug czy towarow
    podszywajacych sie pod firme o danej nazwie, odczytywane jest to jako
    nieuczciwa konkurencja i mozesz ja stracic i miec problemy

    takze jak ich wycena ci nie bedzie pasic mozesz zaspiewac swoja cene,
    oczywiscie jesli chcesz ja sprzedac, jesli nie to nie zabiora ci jej w zaden
    sposo, chyba ze jak pisalem zaczniesz sie pod nich podszywac

    przerabialem ten temat jakis czas temu