    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rowerzysta a prawo drogowe
    Date: Fri, 06 Jul 2007 09:11:12 +0200

    Patrze, patrze a tu Buster porozsypywal nastepujace haczki:
    > Mam następującą wątpliwość prawną odnośnie kodeksu drogowego. Otóż.
    > Kodeks drogowy, nakłada na mnie jako rowerzystę obowiązek poruszania się
    > rowerem ulicą w przypadku braku ścieżki rowerowej, czyli wg kodeksu
    > drogowego mam zakaz poruszania się rowerem po chodniku. Ale ja nie mam
    > prawa jazdy, czyli nie znam dokładnie przepisów ruchu drogowego.

    Rozumiem ze:
    - nie wiesz iz samochodem mozna jezdzic tylko z waznym prawem jazdy
    - przechodzi sie na zielonym a nie na czerwonym swietle
    - trzeba skladac do roku PIT
    i jeszcze pare innych. A jesli jednak wiesz PITach, zielonym swietle,
    prawie jazdy - to skad to wiesz?
    Nieznajomosc prawa nie jest usprawiedliwieniem. Takie zycie

    > Jadę sobie rowerkiem po ulicy, przy
    > prawym krawężniku. Nagle widzę przed sobą dziurę w jezdni, taką że jak w
    > nią wjadę na bank koło do wymiany. Ratuję się przed tym i skręcam ostro
    > na środek jezdni. Widzi to drogówka i mnie zatrzymuje. I co dalej?
    > Pouczenie, mandat?

    A za co pouczenie/mandat? Jak bedziesz szedl chodnikiem, chodnik bedzie
    rozkopany i Ty zejdziesz na ulice zeby ominac rozkopanie, to tez
    dostaniesz mandat?

    > Przecież nie mam prawa jazdy, więc na dobrą sprawę
    > nie znam przepisów ruchu drogowego na tyle, żeby wiedzieć jak się
    > zachować.

    Nieznajomosc prawa...

    > Jadę sobie jak wyżej i jest korek.
    > Większość kierowców stoi tak, że ja mogę przejechać tą prawą stroną.
    > Jednakże jakiś debil stanął tuż przy krawężniku. Ale mam miejsce, żeby
    > go wyminąć, więc to robię. I znowu drogówka.

    Ty tak na serio czy trollujesz?

    --
    badzio