    From: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roszczenia pieniezne z powoctwa cywilnego [dlugawe]
    Date: Sat, 16 Aug 2003 14:50:24 +0200

    Użytkownik "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:bhiube$q6d$1@absinth.dialog.net.pl...

    > miejsce
    >
    > to bardzo dziwne poniewaz wlasnie sad w srodzie slaskiej jest jak
    > najbardziej odpowiedni jesli chodzi o rejon zamieszkania (zameldowania
    > obydwu pan)
    > przyczyna musiala bytc inna - ale jaka????

    No jeśli to jest faktycznie kwota 94 tys. to, jak zwrócono uwagę obok,
    należy do właściwości sądu okręgowego ze względu już na wysokośc roszczenia.
    Szczerze mówiąc nie załapałem, że to było przekazanie SR -> SO nadrzędny.
    Mogły byc tez inne powody, ale jesli się rejon zgadza ( nie wiem ) to chyba
    o to chodzi.

    > jak to zrobic?? udac sie tam osobiscie? czy moze tez wyslac polecony z
    > prosba o wyjasnienie?

    Hem. Raczej osobiście a najpierwej to radze zadzwonić i sprawdzić w
    sekretariacie, czy są jescze akta, by nie jeżdzić na darmo. Panie powinny
    udzielić takiej informacji.

    > ten odpis pozwu przyjdzie poleconym?

    Ahaś. Tylko, że jak nie odbierzecie, to nastąpi tzw. doręczenie zastępcze i
    sprawa potoczy się sama dalej.

    > poprostu sie pytam - poslowie z samoobrony nie stawiaja sie na rozprawy i
    > sad w zwiazku z tym nic im nie robi

    Ale to inne postepowanie - karne. Tu jest cywilne i prawo do obrony nie
    funkcjonuje już tak, jak w procedurze karnej. Zresztą cośtam im ten sąd
    robi, choć to troche śmieszne. Tu sąd tez nic Wam nie zrobi, tylko nie
    będzie nalegał na to, abyście sie bronili i rozpatzry sprawę bez Waszego
    udziału. Nie musi to oznaczac przegranej, choć w praktyce zazwyczaj oznacza.

    Depi.