eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRestauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu › Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu
    Date: Sat, 19 Jan 2008 20:26:21 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <fmtimu$a20$1@news.onet.pl>
    References: <4...@n...onet.pl>
    <fmti8k$glq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089077166173.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1200770591 10304 89.77.166.173 (19 Jan 2008 19:23:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Jan 2008 19:23:11 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <fmti8k$glq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 080119-0, 2008-01-19), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:511948
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Olencjaf" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:45a3.000000a8.479226b6@newsgate.onet.pl...
    >
    > O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz
    > odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem
    > usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości,
    > to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz
    > zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej.


    Sprawa ma dwa dna: pierwsze czysto praktyczne - jeśli tort nie
    smakuje, to więcej do restauracji się nie przychodzi i 99,999% ludzi nie
    będzie się dalej zastanawiać jakie kroki prawne mozna podjąć.

    Skoro jednak jest to grupa pl.soc.prawo, to trochę poteoretyzujmy.

    Mówisz, że można odmówić zapłaty i wezwać policję. Próba oszustwa w
    omawianym przypadku moze być trudna do udowodnienia: tiramisu to nie
    jest chyba gdzieś zdefiniowany jako jeden jedyny przepis. Sam znam kilka
    o zupełnie różnych smakach i składach. Załóżmy jednak, że restaurator
    faktycznie nie wywiązał się z umowy i zamiast filetu z bardzo drogiej
    ryby za 1000zł w rzeczywistości klient otrzymał filet z mintaja.

    Sytuacja 1: płatność przed zjedzeniem - imho w tym przypadku klient może
    złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową. Tym samym może
    oczekiwać na odpowiedź (i zwrot gotówki) do 14 dni.

    Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby
    odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja
    byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1?



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w
    egzekucji -> http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1