    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renta socjalna - ZUS - opiekun prawny
    Date: Tue, 21 Oct 2003 15:35:44 +0200

    Użytkownik "kinka" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:bmr56j$1tta$1@foka.aster.pl

    > [.....................]
    > jeśli jesteś zobowiązany do zarządu majątkiem to nic nie stoi na
    > przeszkodzie abyś był również upoważniony do pobierania świadczeń, ale
    > to musi wynikać z decyzji sądu rodzinnego...

    Byłem wczoraj w ZUS'ie i złożyłem formalny wniosek
    aby rentkę wypłacali na moje konto. Wiem, że mi
    odmówią, ale będzie mi ta odmowa potrzebna w
    sądzie.
    Dzisiaj przyszła decyzja o przyznaniu córce tejże rentki.
    Oprócz standardowych zapisów posiada ręczną "dopiskę":
    "UWAGA! Świadczenie może płynąć do rąk opiekuna lub
    do rąk lub konto osoby uprawnionej"

    (osoba uprawniona to wg. przepisów ZUS jest to osoba
    której przyznano świadczenie)

    > powinieneś raczej złożyć do sądu rodzinnego wniosek o wydanie
    > zezwolenia na pobieranie wszystkich świadczeń należnych córce, co
    > będzie w zgodzie ze zobowiązaniem do zarządu jej majątkiem,
    > szczególnie, że renta i zasiłek to jedyny dochód i majątek córki...

    Dzisiaj byłem w Sądzie. Odpowiedziano mi, że Sądy nie wydają
    takich "spisów_wykazów" uprawnień kuratora osoby... gdyż
    "przecież wszyscy wiedzą, że kurator reprezentuje dobro
    osoby... i występuje w jej imieniu. Ma pam wszelkie uprawnienia
    do pobierania za córkę jej świadczeń, a jeśli ZUS nie chce lub
    nie może tego robić na pańskie konto to proszę otworzyć rachunek
    córce i... :) Ech!, błędne koło.

    Napisałem dzisiaj trzy skargi_zapytania, do:
    1. ZAKŁAD EMERYTALNO-RENTOWY MSWIA
    Wydział VI Skarg i Analiz
    2. ZAKŁAD EMERYTALNO-RENTOWY MSWIA
    Wydział IX Kontroli
    3. Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
    Departament Ubezpieczeń Społecznych.

    Kosztowało mnie to 10,20 zł (polecone), ale ile radochy
    i ewentualnej satysfakcji z wygranej z ZUS'em. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Przychodzi facet do burdelu.