  • Data: 2004-06-07 18:20:45
    Temat: Re: Renta, nowotwór
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    User "DarejDok (Dariusz Dąbrowski)" <xdi@[NOSPAM]wp.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ca280k$5j9$1@pippin.warman.nask.pl

    > [................]
    > Żona skończyła studia dzienne 4 lata temu. Nie pracowała od studiów=>nie
    > płaciła składek.
    > Ma nowotwór jelita grubego. Będzie chemia.
    > Czy jest szansa na jakąś rentę ?
    > [.................]

    1. Renta chorobowa nie przysługuje bo nie ma
    okresu składkowego. (nie pracowała)
    2. Renta socjalna nie przysługuje bo:

    Art. 4. 1. Renta socjalna przysługuje osobie pełnoletniej
    całkowicie niezdolnej do pracy z powodu naruszenia
    sprawności organizmu, które powstało:
    1) przed ukończeniem 18. roku życia;
    2) w trakcie nauki w szkole lub w szkole wyższej
    - przed ukończeniem 25. roku życia;
    3) w trakcie studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej.
    2. Osobie, która spełnia warunki określone w ust. 1, przysługuje:
    1) renta socjalna stała - jeżeli całkowita niezdolność
    do pracy jest trwała;
    2) renta socjalna okresowa - jeżeli całkowita niezdolność
    do pracy jest okresowa.

    3. Pozostaje Opieka Społeczna i wystąpienie o zasiłek,
    ale to także jest zależne od wysokości dochodu w
    rodzinie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Dałem sygnał klaksonem, ale nie działał ponieważ został skradziony."