    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renta alimantacyjna-problemy
    Date: Sun, 14 May 2006 12:03:59 +0000

    gorobl napisał(a):

    > O co ??
    >
    > O to ze pytałam sie o mozliwosci prawne jakie ma facet by zabrac
    > kobiecie pieniadze.

    Ma kobieta wyrok sądowy według którego on ma płacic? Jak nie ma, to jego
    dobra wola. Jak ma umowe, może iść do sądu.

    > Nikt nie jest winny sytuacji, w jakiej się znalazła.
    >
    > Winny jest mąż bo przysięgał wierność a jej nie dotrzymał , gdy była
    > młoda i
    > produktywna to było ok a gdy sie postarzała to znalazł sobie
    > młodszą.

    W takim wypadku nie ma jednego winnego. Nie ma dymu bez ognia.

    > Tą
    > rentę którą płaci to tak dla zaspokojenia sumienia ale chyba mu sie
    > znudziło bo robi awantury ze jej zabierze albo ze pójdzie do sadu i
    > dostanie tylko grosze.

    A cvzy ona nie może iść do sądu i się normalnie rozwieść, z jego winy? I
    założyć mu sprawę o alimenty z powodu pogorszenia jej sytuacji?

    > Niestety 'kochany' małżonek nie zgadza sie na sprzedaż , ale nie
    > obchodzi go ze opłaty sa duże bo przecież daje jej pieniądze.

    A czy w takim przypadku on nie powinien ponosić połowy kosztów, oprócz
    tego, że "daje pieniadze?"

    > Według mnie prowadzi terror psychiczny.

    Prowadzi, bo może. Jak mu zona pokaże, że terroryzować się nie da, to
    spuści z tonu.

    Justyna