    From: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Remont ogrodzenia - samowola - ? bardzo pilne!
    Date: Tue, 12 Aug 2003 15:58:38 +0200

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bhaqrr$gaa$1@news.onet.pl...
    > Dzień Dobry,
    > Pilnie potrzebuję Waszej pomocy.
    > Mój znajomy w 1992 roku otrzymał pozowolenie na budowę domu.
    > Od strony drogi gminnej znajdowało się od strony drogi gminnej zniszczone
    > ogrodzenie z siatki i kształtowników.
    > Remont ogrodzenia zaczął przed 1994 rokiem a sztachety i wykończenie 1996r
    > ( na bazie starego ogrodzenia)
    > Miły sąsiad po 3 latach - w 1999 roku - doniósł do wydz. budown. o
    rzekomym
    > zawężeniu drogi (co nie miało miejsca).
    > Czy jest to samowola (ostateczna decyzja nakazuje rozbiórkę).
> [...]

    Na podsatawie o prawie budowlanym z dnia 7 lipca 1994 r

    art. 29 ust. 1 punkt 23.

    Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:

    23) ogrodzenia

    lub jeżeli to jest remont, to można chyba podczepić pod

    art. 29 ust2. punkt 1.

    Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych polegających
    1) remoncie istniejących obiektów budowlanych, z wyjątkiem obiektów
    wpisanych do rejestru zabytków, jeżeli nie obejmuje on zmiany lub wymiany
    elementów konstrukcyjnych obiektu i instalacji gazowych, z zastrzeżeniem

    Moim zdaniem (ale nie opieraj sie na mnie nie jestem prawnikiem) to mogą
    twojego sąsiada cmoknąć w pompę, że tak powiem.

    ceglak