    From: c...@g...pl (A.S.)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Remont CO w zimie
    Date: 1 Mar 2004 01:43:41 +0100

    Marek napisał(a):

    > Ciekawe na jakiej podstawie ów SPEC wystawia faktury dla wspólnoty?
    > A może nie dla wspólnoty tylko dla OTWAM? Ci z kolei musieliby sprzedawać
    > energię wspólnocie a prawdopodobnie nie posiadają koncesji na obrót energią
    > cieplną.

    bezumownie - z tego, co wiemy na dzis.

    > No, niezły b...l tam jest..

    A owszem - stad tyle spraw prokuratorskich i sadowych - a remont, jak
    byl prowadzony - tak jest...

    > [...]
    >
    > Wydaje mi się, że wystarczy aby poprzedni zarząd nie otrzymał absolutorium i
    > jest to równoznaczne z odwołaniem.

    Nie wystarczy - ponizej masz cytat z artykulu prasowego (a ten bazuje na
    wykladni prawa, stworzonej przez tworce UoWL - p. Ignatowicza):
    ".....w przedmiocie udzielenia zarządowi absolutorium (art.29, ust.2
    u.w.l.); zatwierdzenie i uznanie za prawidłową działalność zarządu winno
    odbywać się po przedstawieniu członkom wspólnoty mieszkaniowej
    sprawozdania z działalności zarządu za rok ubiegły na specjalnie w tym
    celu zwołanym zebraniu rocznym; przedmiotem tego zebrania są
    najważniejsze kwestie dotyczące zarządu, w tym ocena pracy zarządu lub
    zarządcy; wydaje się, że na tej właśnie podstawie członkowie wspólnoty
    mieszkaniowej udzielają zarządowi absolutorium; ustawa nie reguluje
    jednak kwestii nieudzielenia zarządowi absolutorium; nasuwa się zatem
    zasadnicze pytanie: czy zarząd, któremu wspólnota nie udzieliła
    absolutorium a więc nie uznała jego działalności za prawidłową ma nadal
    sprawować swoją funkcję..."
    i dalej:
    ".....z brzmienia przepisów ustawy wynika, że nieudzielenie zarządowi
    absolutorium nie spowoduje jego rozwiązania; członkowie wspólnoty
    mieszkaniowej chcąc zarząd lub poszczególnych jego członków usunąć, będą
    musieli podjąć stosowną uchwałę (art.20, ust.2 u.w.l.); wydaje się że
    właściwe byłoby, aby dotychczasowy zarząd pełnił swoje obowiązki na
    zasadzie odpowiedniego stosowania przepisów kc o zleceniu; umowę
    zlecenia mogą właściciele lokali zawrzeć jeszcze na zebraniu rocznym i
    postanowić o sposobie wyboru nowego zarządu; mogą również postanowić, że
    dotychczasowy zarząd podejmie kroki niezbędne do wyłonienia nowego
    zarządu; ważne jest w takim wypadku wskazanie terminu wyboru tego
    zarządu..."

    Jejku.... Padam na ryjek - reszte napisze jutro rano - dobrze??
    pzdr
    A.