    From: c...@g...pl (A.S.)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Remont CO w zimie
    Date: 29 Feb 2004 13:09:17 +0100

    Marek napisał(a):

    > Dziwne, to na jakiej podstawie energia cieplna jest dostarczana?

    Odpowiedz jest troszku skomplkowana, ale odpowiem najlepiej, jak
    umiem.... Otoz kiedys budynek nalezal do wojska (wtedy nie podpisywano
    umow cywilno-prawnych na dostawe energii).... Bodajze w 2000 r utworzono
    Wspolnote Mieszkaniowa. Wybrano Zarzad Wspolnoty, a ten powierzyl
    administrowanie budynkiem firmie prywatnej. W roku 2001 wybrano kolejny
    Zarzad - ten administrowal budynkiem sam, bo w skladzie Zarzadu znalazla
    sie osoba z "koncesja" na administrowanie budynkiem. W 2002 roku zaczela
    sie kolomyja.... Nie odwolano starego Zarzadu, a wybrano nowy.... Ten
    powierzyla administrowanie budynkiem Oddzialowi Terenowemu Wojskowej
    Agencji Mieszkaniowej.... I tak sie stalo, ze zadna umowa na
    dostarczanie ciepla nie zostala podpisana ze SPECem...

    > ważnych
    > odbiorze.
    > tym

    No wlasnie w tym wypadku jest inaczej - tak, jak opisalam powyzej.... Na
    zadanie wlascicieli mieszkan okazania jakiejkolwiek umowy, jeden z
    czlonkow "Zarzadu" po prostu wypchnal sila czlonkinie komisji rewizyjnej
    z biura Zarzadu. Wezwalismy policje - niewiele to dalo, choc kilka
    dokumentow udalo sie uzyskac...

    > Ten zarząd wygląda z Twego opisu jakby działał przeciwko właścicielom
    > lokali.

    Bo tak jest. Dlatego wlasnie zaskarzylismy WSZYSTKIE uchwaly w
    sadzie....

    > Rozwiązać umowę o zarządzanie. Ale do tego jest potrzebna zgoda większości
    > właścicieli.

    Zarzad zostal wybrany bez odwolania poprzedniego. Wlasciciele mieszkan
    sa od dwoch lat wprowadzani w blad co do WSZYSTKIEGO. Niezadowolenie
    rosnie, ale to sa glownie starsi ludzie, ktorzy "nie dyskutuja z wladza"
    i nie dociera do nich, ze Zarzad NIE JEST ZADNA WLADZA - a powinien byc
    reprezentantem ich woli. Wiekszosci z nich mozesz wmowic co chcesz,
    zwlaszcza ze nie maja juz takich oczu, zeby doczytac sie czegokolwiek w
    dokumentach (zreszta i tak nie rozumieja, co w nich jest), zwlaszcza
    jesli tych dokumentow sie im NIE UDOSTEPNIA.

    > No nie, co to znaczy miasto? Urząd Miejski? Jest z pewnością jakaś firma
    > która musi mieć koncesję (wymagana przy mocy ponad 1MW) na obrót czy
    > wytwarzanie energii cieplnej.

    Oj, jest - SPEC. Dostarcza cieplo do budynku, a jak jest dalej, to sie
    tylko mozna domyslac....

    > Kto wybierał taki zarząd? Właściciele mieszkań powinni się obudzić bo coś
    > przespali.

    Powinni, ale im blizej do grobu, niz do obudzenia.... A tych mlodych
    jest jednak mniej.

    > są

    Nie ma - remont planowany byl na pazdziernik. A przedwczoraj odkrylismy
    protokol z otwarcia ofert konkursowych na ten remont. Dokument datowany
    jest 19 wrzesnia 2003, a w uzasadnieniu wyboru firmy wykonujacej obecnie
    remont podana jest jak byk uchwala z dn. 17 PAZDZIERNIKA 2003 (czyli"
    przy otwarciu ofert w dn. 19.09.2003 Zarzad wiedzial, jaki bedzie wynik
    uchwaly podjetej 17.10.2003).... W poniedzialek zamierzamy isc z tym do
    prokuratury i zadac zabezpieczenia naszych pieniedzy, poniewaz dokument
    jest sfalszowany, a juz na pewno swiadczy o korupcji. Dodam, ze wybrana
    oferta jest najdrozsza i ma najgorsze warunki gwarancji. Ponadto juz w
    pazdzierniku wyniki konkursu oprotestowal dyrektor WAM i zalecil ponowne
    przeprowadzenie konkursu ofert. Nie zrobiono tego.

    > czemu

    Jesli caly pion nie ma ogrzewania przez trzy dni w zimie, to chyba jest
    uciazliwe? Ale to nawet nie chodzi o to. Na koncie funduszu remontowego
    bylo 250 tys. zl (zgodnie z oswiadczeniem Zarzadu - odmowiono nam
    pokazania wyciagu z banku) - tymczasem "wybrana" oferta na wymiane co
    opiewa na 400 tys. zl, z czego 200 tys. JUZ ZAPLACONO!!

    > To jakim cudem ten zarząd jeszcze działa? Dlaczego właściciele mieszkań mu
    > nie "podziękują" rozwiązując umowę o zarządzanie.

    1. bo dla nich Zarzad - to "wladza", a z "wladza" sie nie dyskutuje
    2. bo nie maja zielonego pojecia, co sie tu dzieje (bo nie chce im sie
    sprawdzac i kontrolowac - oni przyjmuja na wiare)
    3. bo sie boja
    4. bo to sa starsi ludzie i jak przyjdzie im administrator do domu, to
    dla nich jest oczywiste, ze ma prawo wejsc do ich domow....

    > Ja bym był za wypowiedzeniem umowy o zarządzanie. Jeśli uchwały są
    > podejmowane z naruszeniem prawa to trzeba je zaskarżyć (art 25 uowl) i
    > wnosić o wstrzymanie wykonania zaskarżonej uchwały. Jest na to 6 tygodni od
    > czasu powiadomienia (na piśmie) o treści podjętej uchwały. Tak, że mogą
    > sobie kombinować z datą podjęcia. Liczy się data otrzymania powiadomienia o
    > treści uchwały, która ma być zaskarżona.

    Tresci uchwal nie sa podawane do wiadomosci. To, co z policja udalo sie
    wydostac z biura Zarzadu, zostalo zaskarzone - sedzina jednak W OGOLE
    NIE CZYTALA dostarczonych przez nas dokumentow (23 pelniusienkie
    segregatory) i nie wstrzymala remontu w drodze zabezpieczenia (teraz
    bedzie apelacja - a remont trwa sobie w najlepsze)...... Zgodnie z
    ustawa kazdy wlasciciel powinien byc zawiadomiony o zebraniu na pismie
    przynajmniej na 7 dni przed planowanym terminem zebrania wlascicieli -
    nie jest to przestrzegane. Zgodnie z ustawa, do takiego zawiadomienia
    powinnien byc podany porzadek zebrania oraz powinny byc dolaczone tresci
    uchwal, ktore maja byc poddane pod glosowanie - tymczasem jedynym
    zawiadomieniem sa wywieszki na klatkach schodowych, ze sie "usilnie
    uprasza o PILNE przybycie na zebranie w dniu...."

    Ponadto nie bylo zadnej uchwaly na wynajecie prawnika (ale zaplacono mu
    juz 10 tys zl), ktory reprezentuje w sadzie Zarzad przeciwko 10 powodkom
    i powodom (a tak sie sklada, ze mam z tym prawnikiem do czynienia w
    innej sprawie).

    A dodatkowo wkurza jeszcze fakt, ze wlasnie sie dowiedzielismy, ze beda
    wymieniane rowniez 3 MIEDZIANE piony, ktore byly wymieniane w 2000 r !!!
    oki- i co wy na to??

    pzdr
    A.

    PS. Ja sie chyba wsciekne i jakis sabotaz im zrobie - a niech mnie
    zamkna - i tak sie wybronie(jestem tylko konkubina wlasciela mieszkania
    i nie mam w tym interesu wlasnego).

    A.