    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia na żarówkę samochodową (auto na gwarancji)
    Date: Wed, 17 Feb 2010 23:25:15 -0000

    > co jest jakimś kretynizmem w przypadku czegoś co może sie spalić np w nocy
    > podczas podróży i powinno być udręki wymienione. Pamiętam jak mordowaliśmy
    > sie z kolega w nocy podczas deszczu z wymianą żarówki w Oplu Astrze.

    W UK do zarowki wzywa sie road assistance:) Taka pomoc drogowa co to
    przyjedzie w ciagu 40 minut i zarowke wymieni, naturalnie za darmo po
    uprzednim wykupieniu rocznego abonamentu w wysokosci ok 30 funtow. Czasem
    mniej jak powiazane z ubezpieczeniem.
    Do tego to zmierza, utrudnia sie wymiany najprostrzych rzeczy, by wlasnie
    dac zarobic innym.
    W Polsce to jeszcze raczkujace uslugi, ale naprawde, w UK chyba nikt w
    samochodach 0 do 5 lat nie wymienia samemu zarowki... Samochody nowe sa
    przewaznie ubezpieczone wpelni z AC przy AC czasem a nawet czesto mozna
    dostac bardzo tanie lub darmowe road assistance.
    I z wlasnego przykaldu wiem, ze to dziala:)
    Moim osobistym zdaniem, wymiana zarowek, oleju, plynu chlodniczego,
    spryskiwaczy, filtra powietrza powinna byc mozliwa przez kazdego kto ma
    zdany egazmin prawa jazdy!