    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia
    Date: Fri, 1 Dec 2023 15:42:37 +0100

    On Fri, 1 Dec 2023 14:54:20 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    contactus/dynamic?spestate

    > Nie mam jak sprawdzić tych numerków.
    > Ale dziś zadzwoniłem do x-com. Powiedzieli, że wysłali do serwisu Della,
    > aby ostatecznie potwierdzili, że laptop jest ok a zasilacz uszkodzony.
    > Wspomniał, że oni wysłali go w ramach gwarancji.
    > Może być tam i jeden dzień, a też może do 21 dni. Powiedziałem, że
    > kupimy zasilacz, skoro może to tyle trwać. Radził poczekać. Może jednak
    > Dell sam z siebie do ten zasilacz?

    Skoro ma 2 lata gwarancji Della, i zasilacz sie zepsuł,
    to da sam z siebie.

    Dell ma jeszcze gwarancje NBD (next business day), gdzie na drugi
    dzien przysyła serwisanta do naprawy, ale to trzeba wykupic,
    i to niemało kosztuje - ale w pracy moze sie oplacac, bo co będziesz
    przez 2 tygodnie robił?

    > Ja się gubię w tych rękojmiach, gwarancjach, reklamacjach, terminach,
    > wyłączeniach i klauzulach.
    >
    > Może tą jedną kwestię mi wyjaśnicie, tak z ciekawości.
    > Jeżeli ja z tytułu rękojmi zwracam sprzęt do sklepu, to jeżeli uznają
    > reklamację to oni (sklep) ma swoją gwarancję od Della i do nich się
    > zwrócą o kasę, sprzęt czy też naprawę?

    Teoretycznie, jesli sklep uznał roszczenie konsumenta, to roszczenie
    przenosi sie na dostawce (hurtownika, producenta, importera ...)
    Ale sklep taki głupi nie jest, nie uzna sam, tylko odesle dalej i
    poczeka na diagnozę dostawcy.

    W tym przypadku najprosciej jak sklep skorzysta z gwarancji Della,
    i sprawa będzie załatwiona (jakoś), tylko ze czas leci.
    Ale bywają różne uklady - że np kupują hurtowo taniej, ale naprawy
    gwarancyjne biorą na siebie ...

    > I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?

    Na "ustosunkowanie się" :-)
    Nie trzeba od razu naprawiac :-)

    A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...

    J.