eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRekojma w Krakowskim M1 › Re: Rekojma w Krakowskim M1
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!news.atman.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojma w Krakowskim M1
    Date: 26 Nov 2002 22:52:07 GMT
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 59
    Sender: r...@p...onet.pl@rafal.joint.eu.org
    Message-ID: <X...@2...180.128.20>
    References: <X...@2...180.128.20>
    <3...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: rafal.joint.eu.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1038351127 17252 62.233.182.161 (26 Nov 2002 22:52:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 26 Nov 2002 22:52:07 GMT
    User-Agent: Xnews/5.04.25
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:115963
    [ ukryj nagłówki ]

    Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> wrote in
    news:3DE3F3D7.BF60F4E0@poczta.onet.pl

    >> "to sprawa skelpu czy daje rękojme czy nie, my rękojmy nie dajemy"...
    > Bzdura. Rękojmia przysługuje z ustawy i nie można jej ograniczać.
    > Przed wizytą w sklepie proponuję przeczytać Rozporzadzenie Rady
    > Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczególowych warunków
    > zawierania i wykonywania umów sprzedazy miedzy przedsiebiorcami a
    > konsumentami (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca 2002 r., poz. 851)
    > Możesz żądać zwrotu pieniędzy lub wymiany butów. Jeśli zażądasz zwrotu
    > sprzedawca może raz usunąć wadę przez wymianę butów (nie zgadzaj się
    > na naprawę).

    Art 560 §1
    [...]
    Jednakże kupujšcy nie może od umowy odstšpić, jeżeli sprzedawca
    niezwłocznie wymieni rzecz wadliwš na rzecz wolnš od wad albo niezwłocznie
    wady usunie.

    Co oznacza "niezwłocznie" jeżeli przywożę wadliwy towar do sklepu?
    Czy oznacza to "na poczekaniu" czy też do 2-3 tyg ?
    Sprzedwca tłumaczył się że musi odesłać do importera (afair) co zajmie 2-3
    tyg (na gwarancję, a ja się upierałem że chcę nie gwarancję a rękojmę).


    §4
    Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także zwišzane z tym
    koszty, jakie poniósł kupujšcy.

    Jeżeli musiałem dwa razy przyjechać z tymi butami do nich (i przy okazji
    nie pracować - wolny zawód / programista) to czy koszty (oprócz ceny butów)
    wynoszą cokolwiek ?

    > Wszystko pod warunkiem, że nie minął rok od sprzedaży i miesiąc od
    > wykrycia wady. Może też być problem z samodzielną naprawą, sklep (i
    > jego rzeczoznawca) pewnie będzie chciał wykazać, że zniszczyłeś w ten
    > sposób buty.

    Kupiłem około 2 mc temu, ale już około 2 tyg po kupieniu "kłóciłem się" z
    sprzedawczynią.

    > Należy Ci się zwrot kosztów.

    Czyli ?

    >> Jeżeli szefowa sklepu kłamie "w żywe oczy" co do rękojmy - coś z tego
    >> wynika, zakłądając że mogę to udowodnić ?
    >> I na koniec - gdzie mogę znaleźć coś więcej o Krakowskim oddziale
    >> PIH?
    > Sam sobie odpowiedziałeś.

    ;)

    Dzięki za pomoc :)


    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1