eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne › Re: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
    sfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
    Date: 5 Jul 2004 08:17:42 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 100
    Sender: k...@n...test.onet.pl
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <cc92d0$683$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Disposition: inline
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Mime-Version: 1.0
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 212.87.232.9, 192.168.243.41
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; .NET CLR 1.1.4322)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:225751
    [ ukryj nagłówki ]

    > l...@v...pl napisał(a):
    >
    > > > Za datę reklamacji przyjmuje się datę jej złożenia - nie ważne jest to,
    > > > kiedy dotarła do jednostki, która reklamację rozpatruje.
    > > >
    > > ALe zwróc uwage na zapis:
    > > § 8.  1. Placówka operatora, w której została zgłoszona reklamacja,
    > > przekazuje ją niezwłocznie do jednostki I instancji, która w terminie 14
    > > dni od dnia jej otrzymania.
    >
    > 14 dni od otrzymania przez operatora - taki jest tego sens.
    >

    Niestety nie zgadzma się z Twoim zdaniem.
    Reklamacje zgłąszasz w dowolnym UP, a termin 14 dniowy zaczyna biec dopiero od
    momentu kiedy jednostka I instancji tj. RUP. otrzyma tą reklamacją z UP gdzie
    ją zgłąszasz. W sytuacji naturalnie gdzie UP w którym zgłosiłeś reklamację jest
    RUP wówczas termin jej zgłoszenia pokrywa się z terminem jej otrzymania.
    Jeśli nadal twierdzisz iż jest inaczej proszę uzasadnij to, przyda mi sie
    uzasadnienie dla zawarcia w piśmie ze skargą albowiem w mojej informacji jaką
    otrzymałem od RUP jasno wskazane jest iż reklamacja z dnia 09.06.2004 a nie
    02.06.2004.



    > > Istotne jest czy 02.06.2004 czy 09.06.2004 z uwagi na ww. termin 14 dni.
    > > Jesli złożona 02.06.2004 znaczy tyle iż rozpoczyna bieg termin 14 dniowy z
    > > par. 8 moj wniosek jest rozpatrzony POZYTYWNIE i nalezne jest mi
    > > odszkodowanie, jesli 09.06.2004 jest terminem znaczącym o rozpoczęciu biegu
    > > 14 dni wówczas termin ostateczny upłynie 09.07.2004r.
    >
    > Odszkodowanie należy się wtedy, gdy taka jest decyzja jednostki rozpatrującej
    > reklamację, czas nie ma nic do rzeczy.
    >
    Faktycznie brak jest analogicznego rozwiązania jak w przypadku umów
    konsumenckich, gdzie niedochowanie terminu skutkuje uznaniem wniosku
    reklamacyjnego, jednak jaki sens miało wyznaczenie owych terminów 14 i 30 dni,
    czyzby jedynie instrukcyjny ?
    Czy zatem nie traktować nalezy, iż upływ ww. terminów skutkuje wyczerpaniem
    drogi instancynej i uzasadnia skierowanie sprawy na drogę postępowania
    sądowego ?


    > > > > Wątpliwości:
    > > > >
    > > > > 1. Czy 7 dni znaczy niezwłocznie ?
    > > >
    > > > Być może. Reklamacja w tym czasie mogła być opracowywana przez placówkę,
    > > > która ją przyjęła.
    > >
    > > UP nadawczy nie ma żadnych uprawnień do podejmowania w przedmiocie sprawy,
    >
    > Przecież nie napisałem, że ten urząd podejmuje decyzję, tylko że opracowuje
    > reklamację.
    >
    > > albowiem właściwym do rozpatrzenia jest tutaj RUP, któy NIEZWŁOCZNIE
    > > powinien otrzymać mój wniosek - 7 dni na wysyłkę listu w regionie miasta -
    > > czy to znaczy niezwłocznie ?
    >
    > Prawdopodobnie tak. Zauważ, że po drodze mogły być dni wone od pracy (co
    > najmniej sobota i niedziela, poza tym tak jak napisałem - opracowanie
    > reklamacji też zajmuje trochę czasu).
    >

    02.06.2004 - środa dzień pracy
    03.06.2004 - czwartek dzień pracy
    04.06.2004 - piątek dzień pracy
    05.06.2004 - sobota dzień pracy - miasto pow. 100 tysięcy mieszkańców
    06.06.2004 - niedziela
    07.06.2004 - poniedziałek dzień pracy
    08.06.2004 - wtorek pracy
    09.06.2004 - Sroda dzień pracy

    Zatem co kryje się pod stwierdzeniem OPRACOWNIE ?

    > > Nic nie mieszam tylko wskazuej na problem iż jeśli za datę rozpoczynającą
    > > bieg terminu 14 dniowego uznać 02.06.2004 wowczas informacja
    > > o przedłużeniu terminu do 30 dni dotarła do mnie po czasie i wniosek jest
    > > zasadny.
    >
    > Jaki wniosek?
    > Gdyby nawet termin rozpatrzenia reklamacji upłynął - brak decyzji w terminie
    > nie świadczy, że reklamacja jest uzasadniona.
    >
    O czym więc świadczy Twoim zdaniem ?

    > > > Skoro była taka adnotacja to z pewnością odmówił przyjęcia.
    > > >
    > > Z pewnością ale nie do końca nie miałem taki sam wypadek z bratem
    > > mieszkającym w Szczecinie, wróciła z "jego" podpisem iż adresat odmawia :))
    >
    > Jeśli coś takiego się zdarza - należy złożyć reklamację.
    >
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1