    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
    Date: 5 Jul 2004 07:46:48 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > 14 dni od otrzymania przez operatora - taki jest tego sens.

    Widzisz nadal nie zgadzam się w tym wniosku z Twoją wykładnią, albowiem
    reklamację skłąda się u dowolnego operatora, w dowolny UP, o czym mówiłeś, ale
    odpowiedź reklamujący otrzymuje od UP I instancji tj. RUP, i uwaga, w terminie
    14 dni od dnia jej (czyli reklamacji) otrzymania, a nie zgłoszenia. Moją tezę
    potwierdza treść pisma jakie otrzymałem od RUP w którym wskazane jest iż
    reklamacja jest z dnia 09.06.2004 a nie z 02.06.2004 czyli dnia jej złożenia.
    Jeśli nadal twierdzisz iż Twoja wykłądnia jest jedynie prawdziwa, proszę daj mi
    namiar na podstawę prawną ją potwierdzającą, będę miał kolejny zarzut do
    zamieszczenia w piśmie zawierającym skargę na pracę UP.

    > Odszkodowanie należy się wtedy, gdy taka jest decyzja jednostki rozpatrującej
    > reklamację, czas nie ma nic do rzeczy.

    To zastanawiające, jednak faktycznie brak jest analogicznej regulacji która
    zawarta jest w ust. dot mówiąc w j.potocznym reklamacji przy umowach
    konsumenckich, tj niedochowanie terminu = uznanie reklamacji.

    Jednak zakładając racjonalizm ustawodawcy, w jakim celu określił on terminy 14 i
    30 dni, czyżby miały one jedynie charakter instrukcyjny ? Rodzi się pytanie, czy
    ich upływ bezskuteczny (w moim wypadku 30 dniowy) oznacza wyczerpanie możliwości
    rozstrzygnięcia w normalnym trybie reklamacyjny, i otwiera drogę na skierowanie
    sprawy do Sądu ?

    > Przecież nie napisałem, że ten urząd podejmuje decyzję, tylko że opracowuje
    > reklamację.

    > Prawdopodobnie tak. Zauważ, że po drodze mogły być dni wone od pracy (co
    > najmniej sobota i niedziela, poza tym tak jak napisałem - opracowanie
    > reklamacji też zajmuje trochę czasu).

    02.06.2007 - Środa - dzień pracy
    03.06.2004 - czwartek - dzień pracy
    04.06.2004 - piątek - dzień pracy
    05.06.2004 - sobota - dzień pracy (miasto ponad 100 tysięcy mieszkańców)
    06.06.2004 - niedziela - dzień wolny
    07.06.2004 - poniedziałek - dzień pracy
    08.06.2004 - wtorek - dzien pracy
    09.06.2004 - sroda - dzien pracy

    Co kryje się pod stwierdzeniem "opracowanie" ?

    > Jaki wniosek?
    > Gdyby nawet termin rozpatrzenia reklamacji upłynął - brak decyzji w terminie
    > nie świadczy, że reklamacja jest uzasadniona.

    O czymś jednak świadczy prawda ?