    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
    Date: 3 Jul 2004 14:33:04 +0200

    > Reklamację możesz złożyć w każdej placówce pocztowej na terenie kraju, możesz
    > też złożyć drogą elektroniczną.

    Tak to wiem, że w każdym ale w RUP nie chciano mi przyjąć, z uwagi na braki
    formalno-prawne, co do których usunięcia i tak byłbym wezwany w ciągu 7 dni, a
    nie byłbym w stanie ich usunąc albowiem UP nadawczy nie wydał mi polecenia
    pobrania (pomarańczowy druczek) gyż uznał że jest ono niepotrzebne przy
    nadawaniu paczki.

    )

    > Nie korzystałeś z ze "zlecenia przelewu", bo takiego czegoś PP nie świadczy,
    > tylko z usługi pobranie. W chwili przyjęcia usługi - wydawane jest
    > potwierdzenie jej przyjęcia.

    > :)

    Tak inna nomenklatura nazewnicza - paczka pobraniowa - priorytetowa - pobranie
    na konto standard

    > nieuzasadnionej
    >
    > Za datę reklamacji przyjmuje się datę jej złożenia - nie ważne jest to, kiedy
    > dotarła do jednostki, która reklamację rozpatruje.

    ALe zwróc uwage na zapis:
    § 8. 1. Placówka operatora, w której została zgłoszona reklamacja, przekazuje
    ją niezwłocznie do jednostki I instancji, która w terminie 14 dni od dnia jej
    otrzymania.

    > reklamacyjny ktory
    > mnie
    > 23.06.2004
    >
    > Ale mieszasz.
    > Dostałeś jedynie informację, że reklamacja jest załatwiana i że termin jej
    > rozpatrzenia został przedłużony do 30 dni. Jeżeli w piśmie napisali, że
    > reklamacja została złożona w innym dniu niż 02.06.2004 to jeśli jest to dla
    > Ciebie istotne - napisz do nich pismo, że mijają się z prawdą. Ale właściwie,
    > to co to zmieni?

    Istotne jest czy 02.06.2004 czy 09.06.2004 z uwagi na ww. termin 14 dni. Jesli
    złożona 02.06.2004 znaczy tyle iż rozpoczyna bieg termin 14 dniowy z par. 8 moj
    wniosek jest rozpatrzony POZYTYWNIE i nalezne jest mi odszkodowanie, jesli
    09.06.2004 jest terminem znaczącym o rozpoczęciu biegu 14 dni wówczas termin
    ostateczny upłynie 09.07.2004r.

    > Być może. Reklamacja w tym czasie mogła być opracowywana przez placówkę,
    > która ją przyjęła.

    UP nadawczy nie ma żadnych uprawnień do podejmowania w przedmiocie sprawy,
    albowiem właściwym do rozpatrzenia jest tutaj RUP, któy NIEZWŁOCZNIE powinien
    otrzymać mój wniosek - 7 dni na wysyłkę listu w regionie miasta - czy to znaczy
    niezwłocznie ?

    > Mieszasz strasznie. Nie dostałeś jeszcze decyzji w sprawie reklamacji, więc
    > żaden termin na odwołanie nie rozpoczął biegu. Poza tym termin na złożenie
    > odwołania nie jest liczony od zostawienia awiza tylko od odbioru przesyłki.

    Nic nie mieszam tylko wskazuej na problem iż jeśli za datę rozpoczynającą bieg
    terminu 14 dniowego uznać 02.06.2004 wowczas informacja o przedłużeniu terminu
    do 30 dni dotarła do mnie po czasie i wniosek jest zasadny.

    > przy
    >
    > Skoro była taka adnotacja to z pewnością odmówił przyjęcia.

    Z pewnością ale nie do końca nie miałem taki sam wypadek z bratem mieszkającym w
    Szczecinie, wróciła z "jego" podpisem iż adresat odmawia :))