    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja obuwia
    Date: Mon, 01 Mar 2010 11:41:35 +0100
    <v...@z...router> <2...@b...poznan.pl>
    <hmaor9$7nk$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <hmbaco$h3r$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <hmcg38$i7i$1@inews.gazeta.pl> <hme995$85h$1@news.onet.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <hmfqma$h50$1@news.onet.pl>
    <hmfquv$gfp$2@news.onet.pl> <hmft0i$n55$1@news.onet.pl>
    <hmftft$na0$3@news.onet.pl> <hmg4bk$20m$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hmg42j$b27$1@news.onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Klient "ma udowodnić" tylko w momencie sporu. Jeśli sprzedawca
    > obejrzy towar i stwierdzi, że wada faktycznie jest, to nie ma powodów,
    > aby reklamacji nie uznać tylko z tego powodu, że nie ma opinii biegłego.

    Chyba naiwnym trzeba być, żeby po półtora roku użytkowania bez niczego uznać
    taką niezgodność (gwarancja to co innego). Zwłaszcza butów. Toż to najlepszy
    sposób na chodzenie latami w darmowych butach!

    > Chyba że liczy na to, że klient nie pójdzie do sądu - są tacy, co płacą
    > tylko jak pozew dostaną...

    Ha, miałam wątpliwą przyjemność kopać się z takim koniem, który twierdził,
    że buty mają prawo rozlecieć się po jednym spacerze, bo to "naturalne
    zużycie".
    Pozwu nie było, za to zwrot kasy i wymiana "uprzejmości" jak najbardziej.
    J.