    From: "Adam Z." <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja niezgodności z umową - ustawa
    Date: Wed, 29 Dec 2010 11:47:28 -0800 (PST)

    On 29 Gru, 20:43, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:

    > Nie tylko. Przecie wspomniany przez ciebie przepis w a nie przewiduje
    > domniemanie korzystne dla konsumenta. Jeszcze ci ma o?

    Mało, chciałbym, żeby z tego domniemania dało się korzystać bez
    chodzenia do sądu.
    Czyli np. jak sprzedawca twierdzi, że wina klienta to niech idzie do
    sądu.
    Wydaje mi się, że nie spowodowałoby to lawinowego oddawania
    wszystkiego.
    Ludzie nie po to jednak kupują, żeby oddawać. No i baliby się kosztów
    sądowych jakby nie byli pewni swojego.
    A sprzedawca wchodziłby na drogę sądową tylko wtedy kiedy byłby pewny
    swego, żeby nie narażać się na koszty.