eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja dysku zewnętrznego. › Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
    Date: Sat, 13 Feb 2016 16:24:24 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 58
    Message-ID: <n9nhr7$3ud$1@node1.news.atman.pl>
    References: <n9chd8$gg7$1@node2.news.atman.pl> <n9fv7s$hpt$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@g...com>
    <n9hgn2$9h7$1@node2.news.atman.pl>
    <alpine.WNT.2.20.1602121702180.1124@virtual>
    <n9lc2q$r56$1@node1.news.atman.pl>
    <alpine.WNT.2.20.1602130839030.928@virtual>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1455377063 4045 46.21.210.209 (13 Feb 2016 15:24:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Feb 2016 15:24:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.1
    In-Reply-To: <alpine.WNT.2.20.1602130839030.928@virtual>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:754124
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-02-13 o 08:51, G.S. pisze:

    >> Zauważ że elementy użyte przez sprzedawcę nie były wszystkie
    >> częściami do montażu. Na pewno taką częścią nie był laptop
    >
    > ...a podstawą do takiego stwierdzenia jest...?

    Stan faktyczny.

    > Zacznę od tego - z jakiego aktu prawnego wynikać ma, że
    > produkcja oznacza "montaż"? Jak kupisz samochody i będziesz
    > sprzedawał osobno koła, osobno silniki, osobno fotele itp,
    > to przecież nie sprzedajesz samochodów (które kupiłeś).

    Tylko sprzedaje jego części.
    Co nie oznacza ze jestem ich producentem.

    > Sprzedawca "zestawu" to właśnie zrobił: rozebrał "oryginalny"
    > sprzęt i poskładał w inny zestaw. Sam może skorzystać
    > z forwardowania :) prawa do reklamacji tylko wtedy, kiedy
    > przedstawi "oryginał", więc być może zabezpiecza sobie tę
    > możliwość poprzez sprzedaż "zestawu" właśnie.

    Dokładnie

    > Tak jakby sprzedał "zestaw fotela z kołem przednim" ;)
    > To oczywiscie jedna z rozważanych wersji, ale nie ma powodu
    > aby uznać że sklepowi tego zrobić nie wolno.

    Wolno.
    Ale konsekwencję tej wolności ponosi nieświadomy klient któremu
    chcą zabrać potrzebnego i sprawnego laptopa.

    >> i stąd konieczność jego wysłania do serwisu w przypadku
    >> awarii jednego z jego elementów.
    >
    > Niewątpliwie, jak w dysku łożysko zawiedzie, to stąd
    > konieczność wysłania całego dysku (a nie samego łożyska)
    > do producenta dysku.

    Przypomnę że nie kupił dysku luzem tylko kupił produkt ten
    dysk zawierający. A u kogo ma reklamować wynika z umowy
    między producentem dysku a producentem laptopa.

    >> Jak znam życie z producentem dysku już to przerobiono
    >> i odesłał do producenta laptopa.
    >
    > Na razie nic nie wiemy o tej wersji :), ale jest możliwa.
    > Ale taki przypadek jedynie dowodzi, że odesłanie do
    > producenta zestawu (czyli sklepu) jest na miejscu, zaś
    > sklep powiada że w takim razie chce "zestaw" i koło
    > się zamyka.
    >
    Zestaw w tym przypadku został skompletowany a nie wyprodukowany.
    I nie moja wina że mylisz kompletację zestawu z jego produkcją.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1