eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja dysku zewnętrznego. › Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!testfeeder.ecn
    gs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 13 Feb 2016 08:51:10 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
    In-Reply-To: <n9lc2q$r56$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <alpine.WNT.2.20.1602130839030.928@virtual>
    References: <n9chd8$gg7$1@node2.news.atman.pl> <n9fv7s$hpt$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@g...com>
    <n9hgn2$9h7$1@node2.news.atman.pl>
    <alpine.WNT.2.20.1602121702180.1124@virtual>
    <n9lc2q$r56$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: Alpine 2.20 (WNT 67 2015-01-07) Hamster/2.1.0.11
    X-X-Sender: NULL@virtual
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    Lines: 36
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1455349984 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 654 83.15.167.123:61515
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2540
    X-Received-Body-CRC: 1437775728
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:754120
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 12 Feb 2016, RadoslawF wrote:

    > Zauważ że elementy użyte przez sprzedawcę nie były wszystkie
    > częściami do montażu. Na pewno taką częścią nie był laptop

    ...a podstawą do takiego stwierdzenia jest...?
    Zacznę od tego - z jakiego aktu prawnego wynikać ma, że
    produkcja oznacza "montaż"? Jak kupisz samochody i będziesz
    sprzedawał osobno koła, osobno silniki, osobno fotele itp,
    to przecież nie sprzedajesz samochodów (które kupiłeś).
    Sprzedawca "zestawu" to właśnie zrobił: rozebrał "oryginalny"
    sprzęt i poskładał w inny zestaw. Sam może skorzystać
    z forwardowania :) prawa do reklamacji tylko wtedy, kiedy
    przedstawi "oryginał", więc być może zabezpiecza sobie tę
    możliwość poprzez sprzedaż "zestawu" właśnie.
    Tak jakby sprzedał "zestaw fotela z kołem przednim" ;)
    To oczywiscie jedna z rozważanych wersji, ale nie ma powodu
    aby uznać że sklepowi tego zrobić nie wolno.

    > i stąd konieczność jego wysłania do serwisu w przypadku
    > awarii jednego z jego elementów.

    Niewątpliwie, jak w dysku łożysko zawiedzie, to stąd
    konieczność wysłania całego dysku (a nie samego łożyska)
    do producenta dysku.

    > Jak znam życie z producentem dysku już to przerobiono
    > i odesłał do producenta laptopa.

    Na razie nic nie wiemy o tej wersji :), ale jest możliwa.
    Ale taki przypadek jedynie dowodzi, że odesłanie do
    producenta zestawu (czyli sklepu) jest na miejscu, zaś
    sklep powiada że w takim razie chce "zestaw" i koło
    się zamyka.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1