eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - do kogo sie mam udac? › Re: Reklamacja - do kogo sie mam udac?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!new
    sfeed.silweb.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mail
    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - do kogo sie mam udac?
    Date: Thu, 17 Jan 2002 18:00:36 +0100
    Organization: University of Mining & Metallurgy
    Lines: 99
    Message-ID: <a26vuc$p6v$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    References: <a26t03$iq3$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dara.kaniup.agh.edu.pl
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1011286796 25823 149.156.105.134 (17 Jan 2002 16:59:56
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Jan 2002 16:59:56 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6600
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6600
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:81010
    [ ukryj nagłówki ]


    <m...@p...com> [...]

    > nie całkiem tak, reklamowac z tytułu rękojmi można u sptrzedawcy, czyli w
    > kiosku. Nie jest to sprzedaż usług, tylko. rzeczy - karty. rzecz nie miała
    > włąsciwości, o których zapewnił sprzedawca - art. 566 par.1 k.c. (nie
    można
    > przy jej pomocy było doałdowac konta).

    Wrecz przeciwnie.
    MIALA.

    zawierala numer, ktorego podanie zapewnialo zasilenie konta,
    ktos ten numer podal i konto zostalo zasilone.

    > IDEI nic do klupujacego w kiosku i vice versa.

    "Kupujacy" w kiosku placi za "usluge telekomunikacyjna idei"

    Idea zobowiazuje sie kazdemu, kto zadzwoni i poda numer na karcie
    zasilic konto telefonu, z ktorego sie dzwoni JEDEN RAZ.

    Pan twierdzi, ze karta jest towarem, ja, ze sprzedaz kart jest sprzedarza
    uslugi.
    Prosze sprawdzic jaki jest SWW/KWiU biletu tramwajowego. - usluga.

    Prosze spytac w idei jaki jest SWW/KWiU "produkowanej" przez nich karty.

    Czy bilet do kina jest towarem?

    Prosze zrobic mi ta uprzejmosc i wyjasnic jak Pan sobie wyobraza ewentualne
    rozpatrzenie takiej reklamacji.
    (Wiem, ze to ne Panska sprawa, to zmartwienie sprzedawcy, ale udziela Pan
    czlowiekowi porady.
    ja twierdze, ze porada ta skutkowac moze jedynie wydluzenie procedury, Pan
    zadaje sie ze odwrotnie)

    > > Jak dam Pani do reklamowania to bedzie jej problem! poza tym chyba jak
    po 14
    > > dniach bedzie milczec na zasadzie rekojmi uznaje usterke! Moze sie myle?
    > >
    > Nie tak szybko, naprzód skutecznie złóż reklamację, jeżeli kioskarz nie
    > przyjmuje jej, to aby mieć dowód złożenia reklamacji nadaj ją listem
    poleconym
    > za potwierdzeniem odbioru na adres kioskarza (na kiosku powina być
    > wywieszka).Od dnia, kiedy reklamacja doszła do adresata spokojnie możesz
    liczyć
    > 14 dni

    A w czternasym dniu sprzedawca da pismo (a jesli sie Pan nie pofatyguje to
    po zamknieciu kiosku napisze list polecony):

    Uprzejmie informuje ze reklamacja nie moze byc uwzgledniona, Poniewaz
    zgodnia z informacja uzyskana w BOK firmy IDEA Karta zostala uzyta do
    zasilenia
    konta telefonu i konto zostalo zasilone.

    Z powazaniem.....

    >
    > > > Jeszcze jedno - a skad Pani w kiosku ma wiedziec, ze to u niej Pan ta
    > > karte
    > > > kupowal?
    > > Mam rachunek! Wystarczy to?
    > >
    > wystarczy

    Jesli na rachunku jest numer karty, to na pewno.
    Jesli nie, to watpie. Oszustwa polegajace na kupnie karty,
    zasileniu telefonu, po 2 dniach zakupie innej karty
    i reklamacji pierwszej bylyby nagminne.

    > > pozdr.
    > > CZekam na dalsze sugestie!
    > > ADAM

    > Reasumując, powinienes jednak reklamowac w kioskiu, a nie w BOKU,

    Reasumujac:
    Odpowiedzialnosc sprzedawcy za wady chroni dobrze konsumenta w przypadku,
    gdy ma on (konsument) do czynienia z firma "na miejscu", a producent jest
    daleko.

    Sprzedawca tez jest kupujacym i jemu TEZ przysluguje prawo do reklamacji.

    W omawianym przypadku "szarpanie" malego kiosku by wydusic cos od IDEI
    tylko niepotrzebnie przedluzy sprawe.

    > ale ...
    > Powodzenia:-)
    >
    > pzdr
    >
    > marek
    Pozdrowienia

    Boguslaw


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1