  • 1. Data: 2003-05-16 16:47:51
    Temat: Reklama piwa skierowana do dziecka
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    Witam!

    Dwukrotnie na mój numer telefonu dzwonił dzisiaj automat
    reklamowy firmy Heineken.

    Telefon odbierała osoba niepełnoletnia. Na początku reklamy
    piwa Heineken oraz promocji Heineken-Matrix-Reaktywacja nie
    ma pytania o wiek odbierającego telefon.

    Zadzwoniłem do Heinekena informując, że z telefonu, na który
    dzwonią (tu podałem numer) korzysta obecnie niepełnoletnie
    dziecko i że kolejny taki telefon skończy się zgłoszeniem do
    prokuratury. Poinformowano mnie, że nie będą już dzwonić.
    Mimo to zadzwonili po raz trzeci.

    Czy mogę coś zrobić? Jak zredagować zgłoszenie do
    prokuratury? Jakie przepisy łamie taka reklama?

    Byłbym wdzięczny za pomoc. Uważam, że reklama piwa kierowana
    do dzieci bez weryfikacji wieku jest niedopuszczalna. Czy
    mam rację?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-05-16 20:42:45
    Temat: Re: Reklama piwa skierowana do dziecka
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    skad maja Twoj numer, moze sam im podales i wtedy wyraziles zgode na udzial
    w promocjach oraz podpisales sie pod oswiadczeniem: "jestem osoba
    pelnoletnia i wyrazam zgode..."
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-16 21:10:39
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Rachwalski Andrzej"
    <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>
    napisał w wiadomości

    > skad maja Twoj numer, moze sam im podales i wtedy
    wyraziles zgode na udzial
    > w promocjach oraz podpisales sie pod oswiadczeniem:
    "jestem osoba
    > pelnoletnia i wyrazam zgode..."

    rozumiem.

    ale mam prawo zmienić numer. rozumiem, że pierwsze dwa
    telefony mogły być spowodowane niewiedzą. jednak po raz
    trzeci zadzwonili już po mojej interwencji.

    pozdrawiam
    krzysztof

  • 4. Data: 2003-05-16 21:37:52
    Od: "Karolcia" <k...@p...fm>

> [...]
    udzial
    > w promocjach oraz podpisales sie pod oswiadczeniem: "jestem osoba

    No tak, ale pomimo wszystko powinna być weryfikacja wieku.
    Poza tym to nie koniecznie musiales podpisywac zgode w jakiejs promocji.
    Czasami siec sama podpisuje umowy z firmami i podaje im numery telefono
    uzytkowniko o ile nie zastrzegli oni sobie wczesniej, ze nie zgadzaja sie na
    to.
    K.

  • 5. Data: 2003-05-18 19:09:55
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    moim zdaniem jesli podpisal sie pod oswiadczeniem wyrazam zgode na
    przetwarzanie i obracanie moimi danymi to znaczy ze obojetnie skad ma ten
    numer jesli ma takowe oswiadczenie to firma jest czysta
    jesli chodzi o telefon do firmy to nic to nie zmienia, powiedza ze nikt taki
    nie dzwonil - polecam forme pisemna i list polecony

  • 6. Data: 2003-05-18 21:30:56
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    napisał w wiadomości

> [...]
    > jesli chodzi o telefon do firmy to nic to nie zmienia,
    powiedza ze nikt taki
    > nie dzwonil - polecam forme pisemna i list polecony

    Czy naprawdę w polskim prawie domniemuje się, że z jednego
    telefonu korzysta tylko jedna osoba?

    Czy np. jeśli podam numer 111-11-11 jako swój numer, to
    każda rozmowa telefoniczna z osobą, która odebrała telefon
    pod tym numerem jest automatycznie uznawana za rozmowę ze
    mną?

    Nigdy nigdy w życiu nie deklarowałem, że jestem jedynym
    użytkownikiem podawanego przeze mnie telefonu.

    Krzysztof