  • Data: 2015-04-14 20:27:22
    Temat: Re: Rejestracja samochodu z tymczasowymi, niemieckimi blachami
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-13 o 23:11, PlaMa pisze:
    > Kupiłem przez pośrednika samochód. Samochód ma tymczasowe tablice z
    > żółtym paskiem. Data ważności 13.04.2015.

    Po dopytaniu się u źródła, wychodzą następujące odpowiedzi:

    > Jeżeli dobrze rozumiem, to samochód straci dzisiaj ubezpieczenie?

    Tak.

    > - czy może sobie stać na parkingu pod blokiem bez ubezpieczenia?

    Tak i nie. Samochód na niemieckich, tymczasowych tablicach może stać i z
    rok bez wykupionego ubezpieczenia, jednak nie może być uczestnikiem
    ruchu (parking pod blokiem też się wlicza). Trzeba schować na podwórko
    lub do garażu.

    > Nie
    > dowalą mi potem mandatu/kary skarbowej/kary administracyjnej/skargi do
    > sąsiadki?

    UFG nie dowali. Dla nich samochód nie istnieje do pierwszej rejestracji
    w Polsce.
    Ubezpieczyciel nie dowali bo go zwyczajnie nie ma.
    Wydział Ruchu nie dowali bo dla niego nie istnieje.
    Policja dowali jak dorwie "w ruchu" (także stojącego na parkingu).

    > - będę musiał POJECHAĆ go ubezpieczyć - jak mnie złapie policja to mam
    > przerąbane za brak OC? Jak spowoduję wypadek to w ogóle dupa blada?

    Oczywiście nie trzeba jechać samochodem żeby go zarejestrować :D Mea
    culpa :)

    > - czy jeśli bez przygód kupię ubezpieczenie to mogę dalej jeździć na
    > tych "żółtych"

    Jak wygasły to są nieważne.

    No... tyle :)