    Subject: Re: Rejestr Danych Kontaktowych
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...3mam.net>
    Date: Mon, 23 Dec 2019 22:56:08 +0100

    W dniu 2019.12.23 o 13:05, Kris pisze:
    > Wielokrotnie przy okazji różnych dyskusji było że przydałby się centralny rejestr
    gdzie można by podać dla urzędów dane do korespondencji czy inne dane kontaktowe
    > Na coś takiego natrafiłem
    > https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-dan
    ych-kontaktowych-rdk
    > Idzie więc ku dobremu.
    > Co prawda na razie tylko nr tel i email ale w dobre i to
    > Gdyby to faktycznie działała w ten sposób że na sms/email dostane powiadamiania gdy
    sad czy inny komornik coś do mnie wyślę to w sumie ten tel i email wystarczy
    > Pewnie z czasem dojdą i do tego ze będzie można podać adres na jaki urzędy maja
    słać korespondencje.

    Wszystko pięknie i ładnie, tylko zupełnie bez sensu. po co tworzyć coś
    co już jest. Przecież aby dopisać się do RDK trzeba profil zaufany lub
    e-dowód. W tej usłudze już jest mozliwośc wysyłania bezpiecznej
    e-korespondencji. Każdy może sobie ustawić powiadomienie o nowej
    korespondencji na email i zalogować się aby przeczytać co Urząd chce
    wysłać. Przecież SMSy autoryzacyjne przychodzą czyli nr telefonu jest
    dostępny i tylko powinno się rozbudować to co jest o kontakt telefoniczny.
    W EPUAP jest adres zameldowania pobierany z rejestru PESEL, zamiast
    tworzyć nową bazę RDK wystarczyło dorobić rubrykę adres korespondencyjny.

    W sprawie korespondencji, to Poczta Polska już oferuje e-list polecony
    na platformę Envelo , dlazego Urzędy z tego nie korzystają ??
    Przetestowane !! działa !!

    Poczta Polska odpłatnie oferuje e-skrytki, papierowa korespondencja jest
    skanowana i wysłana jako skan, można odebrać wszędzie tam gdzie ma się
    dostep do internetu.