eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrobić ? › Re: Re: brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 20 Aug 2013 11:17:55 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrob ić ?

    On Sun, 18 Aug 2013, ww wrote:

    > Dobrowolność udzielenia gwarancji a dobrowolność potwierdzenia jej na piśmie
    > to 2 różne sprawy !

    Ale z prawnego p. widzenia decydująca jest "skuteczność" danej
    formy. Krótko mówiac, jak nie dochowano formy, to powoływanie
    się na fakt przedstawienia deklaracji woli jest nieskuteczne.
    To tak, jakby ktoś obiecał Ci 1000 000 zł darowizny, ale nie
    zapisał tego w akcie notarialnym.
    Tłumacząc na polski - "możesz mu skoczyć".

    > Czyli jak zwykle są przepisy które sprzedawcy mają w dupie

    Przepis jest prosty - gwarancja jest dobrowolna.
    Sprzedawca obiecujący coś ustnie Ci gwarancji NIE DAJE.
    On nie lekceważy przepisów, on z nich korzysta :>
    Tyle.

    Usiłowanie wywiedzenia że "dał gwarancję bo obiecał" jest
    równie skuteczne, jak w przypadku darowizny - jeśli faktycznie
    obsłuży Cię "w trybie gwarancyjnym", to znaczy, że dał
    gwarancję.
    A jak nie to nie.

    Jak jesteś konsumentem, możesz skorzystać z "konsumenckiej niezgodności".
    Jak nie jesteś konsumentem, możesz skorzystać z rękojmi
    (chyba że zaakceptowałeś wyłączenie rękojmi).

    Druga strona medalu jest taka, że sprzedawcy wolą tryb
    gwarancyjny ze względu na możliwą niższą restrykcyjność.

    > a ja mogę najwyżej u nich nie kupować ?

    Też możesz.
    Dlaczego "najwyżej"? :D

    Mam takie proste pytanie - czy zdajesz sobie sprawę z faktu,
    że wszystkie przepisy "ochronne" tak zwyczajnie KOSZTUJĄ
    i... kto za to płaci?

    pzdr, Gotfryd