  • 1. Data: 2002-07-23 11:53:31
    Temat: Użycznie
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Prosze o pomoc w interpretacji poniższego paragrafu:

    § 4. Sprzedaż lub dobrowolne przeniesienie prawa własności w inny sposób,
    wynajem, użyczenie, wydzierżawienie lub inne odpłatne bądź nieodpłatne
    odstąpienie rzeczy, o których mowa w § 1, wymaga uprzedniego poinformowania
    o tym organu celnego i powoduje powstanie długu celnego.

    Pytanie:

    Chodzi o użytkowanie samochodu przywiezionego na mienie przesiedleńcze.
    Czy najbliższa rodzina (żona,brat) może jeździć tym samochodem ?

    Dziekuję za pomoc

    Tomek

  • 2. Data: 2002-07-23 15:43:03
    Temat: Re: Użycznie
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chodzi o użytkowanie samochodu przywiezionego na mienie przesiedleńcze.
    > Czy najbliższa rodzina (żona,brat) może jeździć tym samochodem ?

    Tak. W powyższym paragrafie jest mowa o przeniesieniu praw własności.
    Pożyczając go komukolwiek takich praw nie przenosisz.

    > Dziekuję za pomoc

    Proszę

    > Tomek

    Tomek
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 3. Data: 2002-07-24 04:50:14
    Temat: Re: Re: Użycznie
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <ahjt7o$is9$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>,
    k...@U...onet.pl says...

    > Tak. W powyższym paragrafie jest mowa o przeniesieniu praw własności.
    > Pożyczając go komukolwiek takich praw nie przenosisz.

    Nie. Mowa jest nie tylko o przeniesieniu wlasnosci ale rowniez o
    uzyczeniu, ktore nie przenosi wlasnosci a polega na zezwoleniu na
    nieodplatne uzuwanie zeczy przez czas oznaczony lub nieoznaczony - to
    jest wlasnie potoczne pozyczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 4. Data: 2002-07-24 07:50:45
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel" <d...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzyczeniu, ktore nie przenosi wlasnosci a polega na zezwoleniu na
    > nieodplatne uzuwanie zeczy przez czas oznaczony lub nieoznaczony - to

    To ja przepraszam. Masz rację. Zinterpretowałem to tak jakby po słowie
    sposób widniał nawias a nie przecinek.
    A prowadzenie samochodu przez osobę trzecią, jeśli właściciel siedzi obok
    też pod to podpada?

    Kiełpiś