  • Data: 2010-10-22 12:58:13
    Temat: Re: Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
    Od: "Arturro" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i9r8hq$fh1$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > wykorzystywanie więźniów do prac przymusowych korzystnych społecznie (ale
    > także komercyjnych, choć to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania
    > finansowania dla zakładów karnych) będzie dużo efektywniejsze. Ileż to
    > miejsc można by uporządkować z taką ilością siły fizycznej. Zarobili by z
    > nawiązką na pilnujących ich strażników.
    > Zrobić solidny nadzór i będzie dobrze!

    Nie do końca sie zgodzę. Owszem było by fajnie gdyby wszyscy więźniowie
    pracowali ale...
    rodzi to problem konkurencyjności. Praca więźnia poza ZK jest kosztowna ze
    względu na konieczność jego pilnowania przez strażników czyli w warunkach
    wolnego rynku przegrywają na stracie z firmami prywatnymi. Nie mamy niestety
    Syberii skąd ucieczka jest utrudniona. Z drugiej strony, gdyby ich praca
    była by dotowana wykosili by konkurencję i podniosło by się larum.
    Nie wiem na jakich zasadach ale część więźniów pracuje odbywając wyrok.
    Firma w której pracuję zamawia specjalistyczne wyroby ze skóry wytwarzane
    przez więźniów, nie wiem jednak na jakich warunkach i którzy są zatrudniani.

    --
    Arturro